Az általad letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot
Biztos tudod, hogy a brennbergi bánya az 1950.es évek elején végleg bezárt. Több mint 200 éves bányászás után a készletek kimerültek, különben is túlságosan rajt van az osztrák határon..... némely akna (pld. .Ilona akna már Ausztriában van, de ott sem bányásznak már.)
az információ csak részben igaz, a bánya tényleg bezárt, de nem azért mert a készletek kimerültek és nem is a határ közelsége volt a gond. Hisz a bánya soproni tulajdonban volt amit állandóan bérbe adtak és az utolsó éveiben nem magyar üzemeltetői voltak és jó részt nem is Magyarországra bányásztak. A bezárási oka a fenntartás volt költségessé vált a bányavasút fenntartása emelet költségessé is vált, mert a mozdonyok elavultak. A szén szállítást a rósz terepviszonyok miatt máshogy nemtudták megoldani. ezen felül a bányászat is egyre veszélyesebbé vált. Ezek miatt az okok miatt elrendelték a bánya bezárását és elárasztását, az elárasztás okáról itt a környéken kétféle szóbeszéd kering, de ez egy másik történet.
Köszönöm, hogy értékes hozzászólásoddal hozzájárultál a brennbergi bányászat jobb megismeréséhez. Sem vitatkozni, sem igazolni nem tudom a soraidat. Csak annyit tudok, amit fent leírtam, ezt is az úti könyvből szedtem ki. . Jobban bele kéne olvasnom a bánya történetébe.
Arról tudok, hogy pár évvel a végleges bezárás előtt valóban volt két súlyos bányaszerencsétlenség, mindkettő szénpor robbanás okozta. Az is tény, hogy a szenet kisvasúton Ágfalvára szállították, ahonnan normál vasúton szállították tovább, ami nem lehetett olcsó dolog.
Igen ez így volt bár az utolsó években elkészült a normál nyomtávú vasútvonal pont az átrakás megspórolására ugyan akkor a 18tonnát szállítani tudó vasúti kocsira 15 km/h-s lassú menet volt kiadva pont a veszély miatt. Igazából sok mindent én sem tudok csak amit az itt élő öregek elmeséltek
Én is tervezem már egy jó ideje. hogy elviszem barátnőm a bányászati múzeumba mert öt nagyon érdekli a dolog én viszont már régen voltam. Azaz a hely ahol mindig tudnak újat mondani az embernek.
iiilona
iiilona 2011. szeptember 24.
Milyen csodák vannak itt. Még jövök.
tacsifoto
tacsifoto 2011. szeptember 24.
Biztos tudod, hogy a brennbergi bánya az 1950.es évek elején végleg bezárt. Több mint 200 éves bányászás után a készletek kimerültek, különben is túlságosan rajt van az osztrák határon..... némely akna (pld. .Ilona akna már Ausztriában van, de ott sem bányásznak már.)
@ka
@ka 2012. július 11.
az információ csak részben igaz, a bánya tényleg bezárt, de nem azért mert a készletek kimerültek és nem is a határ közelsége volt a gond. Hisz a bánya soproni tulajdonban volt amit állandóan bérbe adtak és az utolsó éveiben nem magyar üzemeltetői voltak és jó részt nem is Magyarországra bányásztak. A bezárási oka a fenntartás volt költségessé vált a bányavasút fenntartása emelet költségessé is vált, mert a mozdonyok elavultak. A szén szállítást a rósz terepviszonyok miatt máshogy nemtudták megoldani. ezen felül a bányászat is egyre veszélyesebbé vált. Ezek miatt az okok miatt elrendelték a bánya bezárását és elárasztását, az elárasztás okáról itt a környéken kétféle szóbeszéd kering, de ez egy másik történet.
tacsifoto
tacsifoto 2012. július 11.
Kedves &ka!
Köszönöm, hogy értékes hozzászólásoddal hozzájárultál a brennbergi bányászat jobb megismeréséhez. Sem vitatkozni, sem igazolni nem tudom a soraidat. Csak annyit tudok, amit fent leírtam, ezt is az úti könyvből szedtem ki. . Jobban bele kéne olvasnom a bánya történetébe.
Arról tudok, hogy pár évvel a végleges bezárás előtt valóban volt két súlyos bányaszerencsétlenség, mindkettő szénpor robbanás okozta. Az is tény, hogy a szenet kisvasúton Ágfalvára szállították, ahonnan normál vasúton szállították tovább, ami nem lehetett olcsó dolog.
@ka
@ka 2012. július 12.
Igen ez így volt bár az utolsó években elkészült a normál nyomtávú vasútvonal pont az átrakás megspórolására ugyan akkor a 18tonnát szállítani tudó vasúti kocsira 15 km/h-s lassú menet volt kiadva pont a veszély miatt. Igazából sok mindent én sem tudok csak amit az itt élő öregek elmeséltek
tacsifoto
tacsifoto 2012. július 12.
Fiamnak megvan Becher Nándi könyve, majd elkérem tőle és tanulmányozom. Bár lehet, hogy a Bányászati Múzeumban pontos adatok is rendelkezésre állnak.
@ka
@ka 2012. július 13.
Én is tervezem már egy jó ideje. hogy elviszem barátnőm a bányászati múzeumba mert öt nagyon érdekli a dolog én viszont már régen voltam. Azaz a hely ahol mindig tudnak újat mondani az embernek.