_
Arcok
  • 2012. aug. 20.
  • 1002
  • 30
  • 8
  • beágyazás
    XL L M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem
Gyártó: NIKON COOLPIX P500
Fókusztáv: 23.1mm
Rekesz: f/6.3
Zársebesség: 1/100
ISO: 160
Készült: 2012. aug. 19. 11:31
Kevesebb
Több

brlnpics   2012. augusztus 20.

Szoval kritika lesz, de asszem mindannyian igy tudunk fejlődni, tanulni, ha segítünk, szóval a szavaimat segítő szándék vezérli. Azért teszem mert bejönnek a képeid, ha nem kérsz belőle szólj...
Szerintem a plakátos képek akkor működnek jól, ha a szereplők valamilyen kontextusban v integrációban vannak a plakáttal v annak üzenetével, esetleg erős kontraszt van a plakát és a szereplők/helyzet között.
Itt a kontraszt működne a model és az újságolvasó alak között, de én kivártam volna a helyedben v h többet lássunk az olvasó arcából v h a mögötte ülők takarásba kerüljenek.
Igy a modell "viszi" a képet, aki persze szép és jól is van fotózva, hiszen egy "másik" profi fotózta...

AtiGB   2012. augusztus 20.

Köszönöm! Örülök a kritikának. Én sem érzem a képet erősnek, valami hiányzik belőle. Ahogy írtad is, zavaróak az olvasó és a plakát között látható félarcok, elvonják a figyelmet. Itt nagyon igaz, hogy a kevesebb néha több. Jobb lett volna, ha csak ketten látszanak a fotón. Ha egy kicsit elmegyek jobbra, akkor takarásba kerültek volna. A minap néztem egy Szipál Márton interjút. Ő mondta, hogy "egy milliméter is számít"
Igen, a modell itt kevés, hogy elvigye az egész képet.
A plakát egy nagy képernyő volt, tartottam attól, hogy megváltozik, így elvész a pillanat (de ez nem mentség erre). Előbb exponáltam mint komponáltam. Kellett volna várnom, s odafigyelni a szerkesztésre, hisz ezek a reklámok általában ciklikusan követik egymást.
A megfelelő komponálás, előre látás, és türelem hiányzik a képről.
köszönöm a segítséged! :)))

AtiGB   2012. augusztus 20.

Elnézve a képet, ha még inkább elmegyek jobbra, megnyitva ezzel a megállót teljes szélességében, a sorban ülők + a modell is jó lehetett volna. De az már egy másik kép. :D

brlnpics   2012. augusztus 20.

Egy egyszerű trükk, h mikor szorít az idő, sorozatban exponalsz, négyet-ötöt, esetleg spontán lépve egyet erre-arra, vagy vAltoztatva a kamera magasságát. A szerencse a kezedre játszhat.

Serafina   2012. augusztus 20.

Lehet hogy kicsit másképp kellett volna komponálni, jó meghallgatni az építő kritikákat! Ennek ellenére nekem bejön ez a kép! :)) Én a tetejéből vágtam volna és az autókat vágtam volna le. A többi ember nem zavar, azonnal a két főszereplő ellentétét láttam meg.

AtiGB   2012. augusztus 21.

Brlnpics: Mint ahogy javasoltad egy másik képem kapcsán, mostanában már szoktam sorozatfelvételekkel operálni. Ennél a képnél nem jutott eszembe.
A hétvége felé járok majd ezen a környéken, lehet megismétlem, újragondolom a képet. :)))

Serafina: Köszönöm a véleményed! Örülök, hogy tetszik a kép! :)))
Szerettem volna kettejük arcát a harmadoló vonalakon tartani, ezért maradt egy kicsit több felül. Az autók... Hát, azoknak homályosnak kellene lenniük. Ezzel a kamerával nem tudom olyan kis mélységélességet előállítani ilyen tárgytávolságnál.
Az erősebb kivágás, amit javasolsz, szépen, természetes keretbe foglalná a két arcot a megálló oszlopai, szerkezete által.
Szerettem volna megtartani a kapcsolatot a környezettel, ezért hagytam itt az utcát, és az autókat a keretben.:)))
Köszönöm mindkettőtöknek az észrevételeket, javaslatokat! :)))

variotec   2013. május 14.

Szerintem is a háttérben lévők kevésbé (szinte nem is) zavarnak, míg az autókat biztosan kivágnám mert azok igazán nem kellenek ide.
Ja, és felül a fülke feletti rész sem kellene...

AtiGB   2013. május 15.

Köszönöm szépen! :)))
Jó ötlet amit írsz. Akkor egy szép keretbe lesz foglalva az egész történet. :)))
Így hosszabb idő után visszanézve nem sok mindent látok bele a képbe. Most egy dolog fogott meg igazán benne, éspedig a híd felső íve, és az útpadka alulról-felülről rávezetik a tekintetemet a buszmegállóra, ahol, végül is semmi érdemleges nem történik. :D

Kedvencnek jelölték
Gyűjteményekben
Albumokban