_
Pillanat-állj!
  • 2012. aug. 09.
  • 1942
  • 31
  • 37
  • beágyazás
    XL L M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem
A fotó része ugyan az "Olimpiai hangulat" sorozatnak, de mégse igazán...
Vízjel itt is a környezethez adaptálva (mint szinte minden képemen) :)))
Gyártó: NIKON COOLPIX P500
Fókusztáv: 55mm
Rekesz: f/8.0
Zársebesség: 1/20
ISO: 400
Készült: 2012. aug. 06. 19:27
Kevesebb
Több

brlnpics   2012. augusztus 10.

Ez is tetszik.
Ami a vízjelet illeti: sokkal jobban csinálod mar mint regen. De hogy miért van rá szükség, azt meg mindig nem értem. Ha van kedved meg írhatnád nekem.

zoliber   2012. augusztus 10.

A vízjelről azt hallottam, hogy így nehezebben tudják ellopni az ötletet. Mint a pénznél a vízjel, csak éppen virtuálisan. De hogy hogyan fedezhető fel, az már nekem is magas. .-)

brlnpics   2012. augusztus 10.

Nem ötletet, hanem a képet. Persze h tudom h mire való. Azt nem érzem h miért van rá szükség.
1 sokszor belerondit a képbe (nem itt hála Atinak)
2 fotoshoppal le kapom pár perc alatt, ha a képet lopni akarom.
3 creativ commonssal Megosztott képeket úgyse akar altalaban lopni senki, hiszen ingyen vihetem ha akarom, csak hivatkozom kell a szerzőre.
4 ha lopni akarom h pénzt keressek a printjeivel, pl akkor visszatérek a kettes pontra.
Egyébként ha nem veszem észre, akkor nekem nem fáj.

zoliber   2012. augusztus 10.

Jaja, pont a 2 és a 4-es pontok miatt áll meg nálam a tudomány. :-)

AtiGB   2012. augusztus 10.

:))) Először is köszönöm mindkettőtöknek a kommenteket! :)))
Elgondolkodtam a felvetett kérdésen. Miért is kell nekem a vízjel a fotóimra?
Elsőre jöttek a sztereotípiák: Mert ellopják a képet, profitálnak belőle, mert más neve alatt fut az én munkám, ...

De ez egy széllel bélelt baromság, urbánus paranoia!
Ha lopni akarnám ezeket a képeket, csak néhány másodpercig tartana eltávolítani a vízjele, legrosszabb esetben 1-2 perc. Ez semmi ahhoz képest, hogy átlag 5 perc (több mint amit a vágással, színkorrekcióval,stb.- vel töltök) a képre varázsolni, adaptálni az aktuális fotóhoz. A képminőség sem indokolja a fenti félelmeket, hisz a gépem 7x5mm-es képérzékelője által generált már a gépben akvarell festményre hajazó kép-javított fotókat jó ha 18 x 15-ös méretben lehet kinyomtatni megfelelő minőségben, hiába 12MP. Fotográfiai értéküket tekintve sem az "érdemes-kockáztatni-a-képlopást-mert-megéri" kategóriába tartoznak. ( még nem, de remélem ez később változik :D )

Akkor mégis mik a lehetséges okok, akkor miért töltöttem - az összes eddig feltöltött képemre vetítve - közel egy hetet azzal, hogy oda-falfirkálom magam a képre.
Ezeket végig gondolva, rájöttem valamire: Nem érzem teljes mértékig magaménak a képeimet, nem látom magam a képben. Mintha, még nem találtam volna meg a saját hangomat. Keresem az utam. Talán a technikai bizonytalanságom, miatt nem tudok odafigyelni, hogy "benne legyek" egy-egy képemben, vagy csak későn érő típu

AtiGB   2012. augusztus 10.

... hopp lemaradt a regény vége. :DDD
Szóval : vagy csak későn érő típus vagyok, és az elmúlt 6-8 hónap - mióta fotózom - nem volt elegendő arra, hogy megtaláljam a megfelelő, rám jellemző képi megfogalmazást a gondolataim, érzéseim közvetítésére....
Valószínűleg ezért van még szükség arra, ráfirkáljam a neven a fotókra....

Nem úgy mint nálatok. Mindkettőtöknél egyéni jegyei vannak a fotóknak, amely utal a személyiségetekre.
Pl:
Brlnpics: A megjelenő táblák, feliratok, amelyek a képpel kapcsolatban felmerülő gondolatok egy bizonyos irányba terelik, valamint a viszonylag nagy mélységélesség, amely szabad teret ad, hogy a kép saját életre keljen.
Zoliber: Az összetéveszthetetlen lámpás-tükröződéses fotók, valamint a sok fotóra jellemző pasztelles színárnyalatok.
Köszönöm a gondolatébresztő előzményeket. :)))

Zoliber: Photoshop helyett ajánlanám a Lightroom-ot. Szinte minden eszközt tartalmaz, amire egy fotósnak képszerkesztés alkalmával szüksége lehet. Az áttekinthető kezelőfelületnek köszönhetően, használata néhány óra alatt elsajátítható. :)))

brlnpics   2012. augusztus 11.

Erdekes amit irtal, ami engem illet, en is csak kiserletezek... sokszor fogalmam sincs, h jo helyen tapogatozom-e. de nem veszem tul komolyan, ez csak egy hobbi.
A te kepeiden nagy leptekben latom a fejlodest. Technikai ertelemben mindenkeppen, ami a temakat illeti, az meg mindenkinel egyeni preferencia es izles kerdese, h kinek mi jon be...

Ami a watermarkot illeti, en is pont arra gondoltam, h tobb munka izlesesen ratenni a kepekre mint amennyit hasznal, ha hasznal egyaltalan...

Elgondolkoztam mi lenne ha viszont latnam egy kepemet mas neve alatt. Elsosorban buszke lennek, h ezek szerint telleg jo kep, ha megeri lopni, ha pedig sikeres kep lenne...
Nos tanulsagkent ott van a fiatal Charlie Atkinson esete a Digitalrev - The Internet's Most Talented Photographer versenyenek dontojeben. Epic Fail...

A Lightroom/Photoshop kerdesben nehez igazsagot tenni. Az uj Lightroom telleg jo - a legnagyobb elonye talan h kozvetlenul dolgozhatok a RAW fajllal, nem kell formatumot valtani mint a Photoshopnal - de en mar megszoktam az utobbit es lusta vagyok a Lightroomot kitanulni.

zoliber   2012. augusztus 11.

Sziasztok!
Brlnpics-nél nálam a "hearts" és a "flying dog" égett bele az agyamba, utóbbi olyan pillanat, amely ritkán adódik, és ha már adódik, ritkán van hozzá szem és gép, amely megörökíti - szóval nálad ezt az irányt szeretem. :-)
AtiGB - nálad pedig az angliai épületeknél a perspektíva nagyon a helyén van: nincsenek kettévágott vagy feleslegesen belógó részek. De a természetfotók is, főleg a "vadász szemmel"-sorozat, azon belül is, ahol csak az agancsok lógnak ki. ;-)

zoliber   2012. augusztus 11.

(folyt. köv)
(Ami részemről a technikákat illeti: mindig megtisztelő, ha valaki azt hiszi, hogy használok Photoshopot. Hallottam róla elméletben, de gyakorlatban még nem volt dolgom vele. Windows 7-ben a képolvasóban viszont a kontraszttal és a színtelítettséggel kísérletezek talán május óta, és már ennyi is hatalmasat tud dobni 1-2 képen. Nem tudom, hogy ez Photoshopnak számít-e. Ha igen, akkor mégis előfordul, hogy photoshopolok - de csak ahol van értelme. :-)
Egyébként a képek alatt látszik, milyen géppel dolgozom - nagyon egyszerű jószág, de az eddigi elképzeléseimnek megfelelt - néhány ötletnek viszont nem, és néha be is mondja az unalmast bő egy éves létére (a garancia lejárta után persze), így fél éven belül előfordulhat, hogy újítok.
A színekkel kapcsolatban: az nem volt tudatos eddig, tényleg érzésből jön, de most már tudom, hogy valaki ezt emeli ki. :-) A lámpatükrös megoldást viszont többek visszajelzése alapján is tudatosan magaménak érzem. B-) )

AtiGB   2012. augusztus 12.

Brlnpics: Köszönöm! Örülök, hogy fejlődni látszom mások szemében. :))) ( én is érzékelem a változást)
Amennyire a jelenlegi tudásommal meg tudom ítélni, jó irányba haladsz. Ahogy én látom, ez az útkeresés hasonlatos a hullámok (rádióhullámok, s hasonlók) terjedéséhez, csillapodásához. Eleinte széles amplitúdójú az érdeklődés. A tapasztalatokkal, és idővel ezek spektruma csökken, kristályosodik ki az az út, érdeklődési irány, ahol az ember leginkább otthon érzi magát.
A minap olvastam egy cikket Eric Kim oldalán. Az introvertált-extrovertált személyiséget boncolgatja a street photography szemszögéből. http://erickimphotography.com/blog/2012/06/what-kind-o.../
Ez az írás segített , hogy jobban lássam az irányt amerre érdemes haladnom ahhoz, hogy elégedettebb legyek saját munkáimmal, megtalálni az eszközöket a teljesebb önkifejezéshez ..... A cikk számomra általános érvényű, alkalmazni lehet a fotográfia más területeire is.

Watermark: Kicsit csalódott lennék, ha valaki lopná a képemet, s titokban dagadna a májam a büszkeségtől, hogy már ott tartok, amikor valaki számára megéri felhasználni az alkotásomat. :DDD

AtiGB   2012. augusztus 12.

A digitalrev-en szoktam nézegetni a teszteket, és egy-két részt láttam a versenyből, de a döntőt csak az írásod után néztem meg. Érdekes volt, hogy a bírák az engedély nélküli felhasználáson voltak legjobban felháborodva, nem is a kép manipulációján.

LR vs PS:
Évekkel ezelőtt sokat használtam a PS-t a családi papírképek archiválásához Így, mikor elkezdtem fotózni, kézenfekvő volt a használata. Ahogy gyűltek a fotóim, hiányozni kezdett egy átfogó katalógus, amiben könnyen tudom használni a Tag-eket, kategorizálni a képeket. Ezért fordultam a LR felé. Most már a PS-t csak a watermark elkészítéséhez használom (+panoráma összeillesztés)
A LR mellett szólnak az "etikai" érvek is, mert olyan szerkesztési lehetőségeket kínál , mint amik elérhetőek voltak a filmes korszakban a laborokban, sötétszobákban előhívás, nagyítás alkalmával.
Amit személy szerint nagyszerűnek tartok benne, az a fájlkezelés. Az eredeti képet érintetlenül hagyja, csak a szerkesztési lépéseket jegyzi meg a katalógus. Tehát, akár végtelen számú variációt is létrehozhatsz anélkül, hogy nagyméretű, sokrétegű PS fájlokat, vagy variációnként egy-egy fájlt kellene tárolnod a merevlemezen. Valamint az összes szerkesztési előzmény bármikor visszavonható.

AtiGB   2012. augusztus 12.

Zoliber: Köszönöm! örülök, hogy látsz rendszert a fotóimban! :)))
Igen, az első kommentekből is kiderült, hogy nem használsz Photoshop-ot. Én inkább a két alternatíva közül ajánlottam Lightroom-ot a fentebb részletezett, számomra előnyös lehetőségei miatt. :)))
A kontraszt, színtelítettség változtatása nem hiszem, hogy a photoshopolás kategóriába esik. Sokkal inkább a képtartalom megváltoztatása (égbolt cseréje, zavaró részletek eltüntetése, stb) tartozik a PS manipulációk közé. A PS-t is lehet érzéssel, "etikusan" használni.
A képeiden nézve jó kis gép az a Canon. Bár leginkább te kellettél, hogy jók legyenek azok.:)
Én is érzem már a korlátait a kompakt gépemnek. :))) Szintén tervbe vettem a beruházást egy új gépbe.
Milyen új gépen gondolkozol?

Remek beszélgetés alakult itt ki. Örülök, hogy ezáltal jobban megismerhettelek benneteket. :)))

brlnpics   2012. augusztus 12.

Jotanacs: tulmozgasos Erickel csak ovatosan, sok szempontbol nagyszeru blogjanak egyetlen eszenciaja h eladja nevetseges Workshopjait /nem is olyan regen volt Berlinben/ ezert igyekszik mindig olyat irni ami zene a fuleknek. hosszu tavon hianyzik belole minden kovetkezetesseg /regota kovetem/ hol mindegy szerinte, h mivel fotozunk, de o azert Leicat hasznal /szponzora/, es fotozzunk csak Iphonenal, majd egy par hzet mulva csak a film az igazi, hamarosan eljut a medium formathoz is... o ugymomd a street photo Paolo Coelhoja.;) minden heten ir valami nagyot.
De linkgyujtemenynek azonban kivalo es szuron keresztul gyakran tenyleg inspiralo is a blogja.

brlnpics   2012. augusztus 12.

A kepeit pedig Bruce Gilden utanerzesnek tartom.

Zoliber, latod ahanyan vagyunk, annyi fele dolog eredekel minket /jo, a katicak, autok, napraforgok, jo csajok kicsit tobbeket - az utobbiak engem is ;)/ ... es annyi fele dolog tetszik. es ez igy jo.

Ati. A Lightroom tenyleg ugy jo. Photoshoppot hasznalni pedig nem ordogtol valo szerintem, bar sokszor ordogi.

AtiGB   2012. augusztus 12.

Ericet a Digitalrev egyik videójában láttam először. Egy két cikket olvastam tőle, ill. a képeit böngésztem a weboldalán. Kialakult véleményem még nincs róla. Első benyomásom: Médiasztárság, valamint a képein túl közel kerül, érzésem szerint meg is sérti a képen szereplők intim szféráját. Egy valós portréfotózás esetén a modell a munkakapcsolat révén beengedi a fotóst ebbe az intim szférába. Úgy vélem egy street photography szituációban kellemetlen lehet, díszkomfort érzést válthat ki a fotók alanyaiban. Ez - főleg, ha trendként jelenik meg - kedvezőtlenül befolyásolhatja az utcai fotósok megítélését.(bár nem tudom, hogy a pedofília-, majd a terrorista gyanús megítélés után árthat-e még ténylegesen. :DDD )

Eric említett a cikkben egy fotóst :Brían Sparks'
http://www.flickr.com/photos/briansparks/page1/
Az ő képei közelebb állnak az ízlésemhez.

PS vs No-PS háborúban kicsit kívülállónak érzem magam. Megértem mindkét tábor érvei, de olyan jó amikor a "magic happens" egy-két klikk után. :DDD

zoliber   2012. augusztus 12.

Hogy milyen új gép? Vagy bonyolultabb digitális (Fujiban van olyan, amellyel 1cm-ről is lehet makrózni és nagy az optikai zoomja is), vagy nagy levegőt véve tükörreflexes, amely mellé lehet kapni 3 optikát (ahogy hallottam, lehet ilyen "szeretetcsomagban" is kapni).

(A fent említett fotósokat nem ismerem - még... :-) )

AtiGB   2012. augusztus 12.

Kapacitalnalak a tukorreflexes vasarlasara. Egy masik kompakt gep, legyen az akar ultrazoomos, hipermakros, csak kompakt marad. A legnagyobb hatranyuk a kis keperzekelo (7x6mm), amely a fizikai parameterei miatt fogyatekos osszehasonlitva, akar csak a belepo szintu tukorreflexesekkel, ahol a keperzekelo 24x15mm koruli.
A nagyobb keperzekelovel konnyebb kis melysegelessegu kepeket kesziteni. Valamint a kepzaj kevesbe jelentkezik gyenge megvilagitas eseten. Maga a kepzaj nem biztos, hogy hatrany, viszont a kompaktoknal legtobbszor kikapcsolhatatlan alap zajszures kedvezotlenul befolyasolja a kepminoseget.
Ami roppant nagy elonye a tukorreflexeseknek, az a bovithetoseg. Konnyen a feladathoz igazithato a felszereles. Az autofokusz is osszehasonlithatalanul gyorsabb. Az en gepemmel kritikus szituacioban akar 5-10-ig is eltart a fokuszalas. Az uzletben kiprobalt tukorreflexeseken talan ha fel masodperc volt ugyanez.
Szerintem tukorreflexes, vagy, akar ez az uj cserelheto optikas rendszerkamerak iranyaba erdemes fejleszteni. Akar hasznalt tukorreflexes gep mint pl.: Nikon d80, vagy Canon 400D is jo megoldasnak tunhet. Ezek 5-6-7 eves modellek, de minden felsorolt elonnyel rendelkeznek a kompaktokhoz kepest. A kepek termeszetesen nem lesznek jobbak toluk, (marmint a szerkesztes, temavalasztas, perspektiva) mert az rajtad mulik. Viszont a kreativ lehetosegek sokkal szelesebb skalaja nyilik meg altaluk. :)))
A kortars fotomuveszek neveiben en sem vagyok jartas (

AtiGB   2012. augusztus 12.

Folyt. kov.

A kortars fotomuveszek neveiben en sem vagyok jartas ( regebbiekben sem nagyon :D ) Az emlitett ket fotos sokkal inkabb veletlenul kerult a latomezombe. :)))

brlnpics   2012. augusztus 12.

en szemely szerint mindent hasznalok, sima mobil kamerat, kompakt filmkamerat b/w filmmel, egy regebbi fuji bridge kamerat: finepix s2000 es tokorreflexest is canon 500d
a bridge kamera vs tukorreflexes temaban ha szabad egy par sort.
sajnos a tukorreflex kerdes foleg penzkerdes.
igen, ott van a nagy erzekelo, amivel bridge kamera nem tud versenyre kellni, a gyors AF (bar ez joreszt objektiv fuggo)
azonban az objektivek igen dragak, meg hasznaltan is...
hasznalt gep (pl eos 400d) vasarlasatol mindenkit ovnek, mert sajnos ezeket a gepeket (mivel exponalaskor a tukor mechanikus uton telleg mozog) csak korlatozott szamu exponalasra terveztek (az enyemet 50000re es mar 10000en tul vagyok) 25000 felett mar semmire sincs garancia. az allando objektiv csere miatt porosodnak, koszolodnak belul is es ha valaki takaritja is egyaltalan, sokszor amator modon es a Canon szerivznek sincs jo hire, altalaban... szoval hasznalt tukorreflexes nagy riziko - hacsak nem szuperolcso vagy valamier alig hasznalt, nem szabad megvenni, sztem.

brlnpics   2012. augusztus 12.

persze fel lehet ujitani es szeretgetni egy regebbi gepet, de a bridge kamerak tartosabbak
a masik problema, az "objektiv kerdes" - most biztos sokan megorrolnak ram, de a kit objektivek minosege sztem gyatra, azokat a bridgekamerak objektivjei teljesitmenyben, rugalmassagban mindenkeppen; megbizhatosagban, tartossagban feltetlenul felul muljak. tehat dslr melle erdemes komolyabb objektivet beszerezni, ami bizony tobbe faj mint a kamera... mellesleg tobbet is er, hiszen aki tukorreflexest hasznal, tovabb hasznalja az objektiveket mint a kamerakat, a mar fentebb ismertetett okokbol. ezen felul, ha valaki makrot is akar, portrekat is meg szuperzoomot tavoli dolgokhoz, akkor 3-4 objektivban kell gondolkodni, ami minosegi objektivek eseten nemistudom mennyi sok penz.
egy bridgekamera, bar nem versenyezhet egy jol feszerelt tukorreflexessel, araban toredekeert jo,megbizhato es tartos teljesitmenyt nyujt...

brlnpics   2012. augusztus 12.

konkluzio, ha a fotozas tobb teruletet is uzod es nem akarsz sok penzt beleolni a hobbidba, akkor inkabb egy jo bridgekamerat vegyel, mint egy belepo dslr-t olcso, gyenge minosegu objektivekkel. sztem.

brlnpics   2012. augusztus 12.

ha erdekel, h egyesek mit tudnak egy mobil kameraval, akkor
http://mobilephotogroup.com/about_mpg.html
kepeit nezzetek meg
vagy pl isntagrammal
http://web.stagram.com/n/mr007/

a fotosokrol
Ati, B Sparks temeszetesn nagyon jo, de nekem kicsit tul visszahuzodo, mondjuk legalabb nem vakuzik idegenek arcaba mint Eric Kim.
- en szeretem a street photography mufajt es szivesen nezegetem a profik kepeit is, ismerek egy jo parat, de tenyleg csak ebben a mufajban, ha valakit erdekel, ajanlhatok is...

AtiGB   2012. augusztus 13.

Igen a továbblépés, fejlesztés nem egyszerű kérdés. Én 2-3 hónapja dilemmázom rajta. Mondjuk, én mindenképpen dslr felé mozdulnék. Mostanra már átlátom a kamerám gyengeségeit, és tudom mit veszítek ha lecserélem. Pl.: a 24-800(35mm-es) zoom tartományt meg se fogom közelíteni egy dslr gépen elérhető árú zoom lencsével+ telekonverterrel még egy 2/3-os érzékelős gépen sem. Viszont nagyon frusztrál amikor nem tudom megvalósítani az ötleteimet a kamerám korlátai miatt.

A használt cucc vásárlása mindig is magában hordozza a rizikót. Azért vetettem fel, mert alternatívaként nekem is megfordult a fejemben egy Nikon D80 vásárlása. Itt Londonban 200-250 font környékén (80-90E Ft) 10-16e expoval fél év garanciával már hozzájuthatok. Így egy új D90 body áráért megkapom + belefér egy 70-200 as és egy 50, vagy 85 prime is. De ebbe az árba beleférhet egy új d5100 kit lencséve.
Ami nálam még a dslr mellett szól: szeretnék nagyítást készíteni néhány képemről később 60 x 45 körüli méretben, és ezzel a bridge kamerával készült képekből jó ha 20 x 15-ős nagyítást tudok készíttetni megfelelő minőségben.

AtiGB   2012. augusztus 13.

Egyenlőre meglehetősen csapongok a fotótémákat illetően. Érdeklődöm a street photography iránt is. Szívesen venném, ha írnál néhány nevet, akiknek a fotóit érdemes megnézni iskolapéldaként. :)))

brlnpics   2012. augusztus 13.

Ami a nagyitast illeti. A lakásunkban két kép is van kb 40x50 nyitás körül, amit bridgekamerával készítettem. semmi probléma a minőséggel. a nyitás főleg megapixel kérdés. és az ma már semmilyen kamaránál nem gond.
Természetesen, ha komolyan akarod venni a hobbidad, mindenképpen dslr a helyes válasz. Objektív kérdésben én nagyon jól elvagyok távoli utcaportrekhoz egy 100-300mm 4.5-5.6 telezommal, ami osregi, használt és olcsó, de szeretem,

brlnpics   2012. augusztus 13.

Egy 18-250mm 3.5-6.3 utazó zoommal, ami eletlen , nehéz és lassú , de nagyon praktikus tartományban teszi ezt. és egy 50mm 1.4 primemal, ami nagyszerű lencse és amit a legtöbbet használok... van megy egy 18-55mm kitlens amit egyáltalán nem. mindez egy csomó cserelgetes és macera. persze.
Lehet, h megérné micro four third gépen is gondolkodnod .

AtiGB   2012. augusztus 13.

Amikor megvettem ezt a bridge kamerát elvakított a x36 zoom, ami egy silly dolog volt, Akkor még lövésem se volt mi fontos, és mi nem. A tesztekben képminőségben ez a nikon rendre alulmarad a kategóriájában a fujiktól, canonoktól, olympusoktól. most már látom is miért.
Még az elején készíttettem egy 40x50 körüli nagyítást családi ajándéknak. Hát inkább akvarell volt mint fotó. :DD

Nézegettem azokat a compact system kamerákat is. Az áruk közel ott kezdődik amennyit szánnék az új gépre. Vannak vitathatatlan előnyeik: nincs mozgó lakatrész bennük, diszkrét, kompakt méret, ami ideális az utcára. Viszont (egyenlőre) nem túl széles a lencseválaszték. Ezért hajlok inkább a dslr felé.

cerezo   2012. augusztus 13.

Sziasztok!

Látom, egy érdekes terefere alakult itt ki, érdeklődve olvastam végig.:)
A dslr vs. kompakt témában annyit jegyeznék meg, lehet kitűnő képeket készíteni kompakttal, de a korlátai igen erősek. Én ezt leginkább a mélységélességben és a képminőségben láttam, éreztem.
Szeretem a minőséget, és nem szeretem, ha valami érdekes témát azért nem tudok lefényképezni, mert a kamerám nem alkalmas rá. Erre sajnos nagyon gyakran volt példa. Ezért beruháztam.
Legnagyobb gyújtótávolságom 85 mm, és nem hiányolom a nagyobbat. Én is kedvelem az utcai fotózást, akárcsak Ti, ezzel a objektív "parkkal" tökéletesen elégedett vagyok.
Kinek mi a fontosabb, nekem a minőség, a kevés fényben való fotózás lehetősége maga a kánaán...:)

A régi nagyokkal való ismerkedésre, és így az ismeretek bővítésére egy remek oldal, érdemes böngészni: http://maimanohaz.blog.hu/.

További jó képeket Nektek!:)

brlnpics   2012. augusztus 13.

A régiek:
Henri Cartier-Bresson
André Kertész
Garry Winogrand
Robert Frank

Ma a legjobb sztem
Alex Webb
Martin Parr
Trent Parke
Bruce Gilden
Melanie Einzig
Christophe Agou

De nézd meg a magnum Fotosok munkáit. Magnumphotos.com

AtiGB   2012. augusztus 13.

Cerezo! Koszonom! :)))
Orulok, hogy bekapcsolodtal a beszelgetesbe. Minel tobb nezopont, annal teljesebb lesz a kep.
Hasonlo elkepzelesem volt a dslr elonyeirol, mint amiket leirtal.
Ami biztos: megvan a helye a kompatkoknak is. Nekem, az elmult fel evben jo szolgalatot tett. Segisegevel elsajatitottam az alapokat (ez meg folyamatban van :D ), de egyre surubben futok bele a korlataiba. Erzem, hogy valtanom kell hamarosan. Nem szeretnek belekeseredni a technikai korlatokba.
Koszonom a maimano-s linket. :)))

Brlnpics: Koszonom a listat!
Mindenkeppen megnezem a fotoikat. Biztos, hogy nagy segitseg lesz a latasmod elsajatitasaban, valamint megtalalni a temat, megkeresni a legmegfelelobb perspektivat hozza.

Erdekes egybeeses: Banyaszlany pont ma emlitette meg egy masik fotommal kapcsolatban a magnumphotos oldalt hasonlo indittatassal. :)))

AtiGB   2012. augusztus 14.

Köszönöm a linket. Erre a workshopra biztosan nem tudok menni, azért megkérdezem majd a részleteket tőlük. Viszont amit találtam az oldalon: Most augusztusban várnak új street fotográfusokat. 25 képpel lehet jelentkezni. Nekem még nincs annyi összesen, viszont te össze tudnál válogatni egy ütős portfóliót. Nem próbálod meg? :)))

http://www.in-public.com/contact

Kedvencnek jelölték
Gyűjteményekben
Albumokban