Első lépésben meg kellet oldani a szakoktatás fizikai helyszínét, amely a mai, ingatlanpiaci lehetetlenségek időszakában nem csak elképzelhetetlennek tűnt, hanem anyagi nehézségekbe is ütközött. Sajnos a belvárosba elhelyezkedő, Práter utcai ingatlan, amely majd száz éven keresztül helyszínt biztosított a kézműves szakmának, immáron elérhetetlennek bizonyult. Találni kellet egy új helyszínt, ahol megvalósítható az újraszervezett szakoktatás helyigényes kialakítása. Figyelembe kellett venni a megközelítés, a parkolás, illetve a tanműhelyek ipari jellegének kialakítását, közös területi egységbe tömörítve.
Szerencsére városszerte számos olyan, mai szóval illetett ipari ingatlan létezik, amelyek teljes egészében lefedi a felsorolt igényeket. Ráadásul az időszakma berkeiből is sok olyan kolléga csatlakozott az oktatási struktúrához, akik az intézményes oktatás megszűnése után, magánvállalkozásba kezdtek. Ez amolyan indikátorként jellemzi az képzés jövőjét, hisz ezek a kipróbált mesteremberek nem kevés jövedelmet hagytak veszni, annak érdekében, hogy részmunkaidős oktatói szerepkört tölthessenek be a megújult szakképzés területén.
Külön érdekessége az újraszervezett képzésnek, hogy ezen oktatói szerepkört betöltő mesterembereknek is be kellett ülniük az iskolapadba, hogy elsajátítsák a modernkor mételyeként megjelölt hálózati tevékenységet, amelyet egyszerű szóval illetve világhálóként ismerünk.
Ez így volt a múltban is, hisz egy vállalkozásként működő órás manufaktúra családtagját küldte külhonba, hogy megismerje a legújabb technikai vívmányokat, mint például annak idején a svájci horgony gátszerkezet térnyerése. Hazatérve az Ő tudását alkalmazva emelték át a tapasztalatokat gyakorlati hasznosításra.
Manapság sincs másként, hisz egy jelentős technikai áttörés miatt kellet újból iskolapadba ülniük a képzett órásmestereknek. hogy az oktatás területén is megoszthassák tapasztalataikat, melynek még a neve is irritáló, hisz úgy hívják, hogy internet. Bűnös egy jelenség, mely részben kártékony a fiatalkori fejlődésre, ezen felül pedig függőséget okoz. Sajnos jelenleg egyedüli és megkerülhetetlen, viszont okosan használva még hasznunkra is válhat. Manapság közösségi oldalakon, illetve honlapokon keresztül zajlik a kommunikáció továbbá az ismeretanyagok terjesztése a hozzá tartozó feladatsorokkal együtt.
Mára kötelező digitális kapcsolattartás világában e-Learin feladatok sokaságával tűzdelve akár egy Zoom Meeting keretein belül is részt vehet az ember egy oktatási kurzuson. Talán a sors különös fintora, hogy ezen oktatási rendszer létjogosultságára egyetlen szó tette fel a koronát, amelyet groteszk módon koronavírusként ismerünk.