⚠️
Szolgáltatásunk hamarosan megszűnik, már csak korlátozott funkcionalitással érhető el.
Részletekkel hamarosan emailben és itt a felületen jelentkezünk!
Az általad letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot
Indulás előtt a felújított 424/247 mozdony.
Az első 424-es gőzmozdony a MÁV Ferencvárosi Fűtőházában kezdte a szolgálatot 1924-ben, a legnehezebb tehervonatok továbbítására osztották be. 1931-ben a Nagykanizsai Fűtőházhoz került, ahol a Balaton déli parti személy-, gyors- és tehervonati forgalmában vett részt.
A második világháború során Jugoszláviába került és a Zágrábi Fűtőházban teljesített szolgálatot 1978-ig.
A kalandos életutat bejárt mozdony a Horvát Vasút közreműködésével került vissza Magyarországra 1997-ben.
A Közlekedési Múzeum a 424.001 pályaszámú gőzmozdonyt eredeti állapotába helyreállította, és az új épületszárny előtti teraszon állította ki méltó megemlékezésül a magyar mozdonygyártás megindításának 125. évfordulójára.
A MÁV már az első világháború alatt megkezdte az előkészületeket egy négy kapcsolt kerékpárú mozdony beszerzésére. A mozdony feladata a nagy terhelésű közvetlen tehervonatok, gyorstehervonatok és a négy kapcsoltkerék párú gyors- és személyvonati mozdony elkészüléséig a 12-16`7oo-es emelkedőjű vonalakon közlekedő gyors- és személyvonatok továbbítása lett volna. A 424 sorozatú mozdony tervezésénél előírták a legfeljebb 14 tonna tengelyterhelést. Az eredetileg 1'D tengelyelrendezésű mozdony terveit átdolgozták és a 2'D-re módosított tengelyelrendezés lehetővé tette a mozdony sebességének 90 km/h -ra való felemelését. Az első 424 sorozatú mozdony' 1924-ben készült el. Ez a típus a MÁV legjobban bevált fővonali mozdonytípusa lett, amely egyaránt használható volt gyors-, személy- és tehervonatok továbbítására. A mozdonyt az évtizedek során folyamatosan korszerűsítették. Az 1960-as években a mozdonyok egy részét alkalmassá tették az ingavonati forgalom lebonyolítására és néhány mozdonyt átalakították olajtüzelésre. A mozdony sík pályán 90 km/h sebességgel 450 t tömegű, 50 km/h sebességgel 1400 t tömegű vonatot továbbított. A 424-es mozdonyból 1924-1958 között a MÁV részére 365 db készült, de szállítottak ilyen mozdonyokat Szlovákia, Jugoszlávia, Szovjetunió és Korea számára is.
iiilona
iiilona 2013. október 06.
Köszi az ismertetőt. Nagyon jó kép. A szÍnvilága külön megfogott.
Rolling
Rolling 2013. október 06.
Picit régiesre húztam.Annyira szép ,csillogó,tiszta volt,,az olaj illata ahogy jött felém,,gyönyörűen elkészült.Ment Székesfehérvárra.