_
Ritkánlátható történelem
  • 2020. dec. 19.
  • 779
  • 0
  • 0
  • beágyazás
    XL L M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem
Sokan arra gondolnak, hogy a csomagküldő és katalógus-áruházak az internet világában jöttek létre, pedig ez nem így van. A nagy gazdasági csodaként megismert Quelle katalógus áruház prezitist teremtett a kényelmi szolgáltatások piacán. Talán ekkor lehetett elsőként az otthon biztonságából vásárolni, amelyhez csak egy multifokális szemüvegre volt szükség, hogy a vásárlót magába szippanthassa a frenetikus látványvilág, amelyet az vaskos kiadvány kínált. Mindig naprakész, évszak azonos minőségi termékek a Quelle katalógusaiban debütáltak először, növelve a cég premier-értékét. Az igényes képekkel kiegészített katalógus közvetve több százezer embernek adott munkát Németországban, amelyek közt vezérszerepet játszott a belföldi posta, illetve a nyomdaipari cégek jelentős része. Ebben a frekventált időszakban került be a Glashütte Cal: 70.3 kronométer a nívós áruház kínálatába. 129 nyugatnémet márkáért kínált időmérő eleinte nagy népszerűségének örvendett, amely komoly jövőt vizionált a modellnek. Aztán baljós felhők zavarták meg az összképet, hisz hamar kiderült, hogy a favorizált modell még a cseppálló kategóriát sem éri el. Ráadásul a gyakorlati tapasztalatok, mai modern szóval élve a vélemények a Quelle katalógusaiban kaptak először visszhangot, természetesen analóg, nyomtatott formában. Ezt kihasználva sokan kritizálták az óra gyenge tokját, amelynek 10 mikron vékony galván felülete hamar lekopott. Engedve a nyomásnak az óra lekerült a katalógus-áruház kínálatából, megpecsételve annak sorsát. Az amúgy is magas gyártási költségből előállított óra pályafutása viszonylag hamar, harmincezres darabszámnál megakadt, a gyűjtők legnagyobb örömére. Talán a sors groteszk fintora, hogy a Quelle birodalom sem bizonyult örök életüknek. Sajnos nem volt képes kihasználni a német újraegyesítés kínálta gazdasági lehetőségeket, ezen felül a digitalizáció globális versenyében is alulmarad. Képtelen volt nyereségét növelni, ennek okán a nívós és tradicionális brand recsegve-ropogva saját romjaiba dőlt. Utolsó bástyájaként regnáló Thomas Cook utazási iroda az 2020-as évek közepén jelentett csődöt, végleg bezárva a múlt dicsőségét.