_
Tömegközlekedés kialakulása
  • 2014. dec. 01.
  • 174
  • 0
  • 0
  • beágyazás
    L M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem
Nyugat-Európából induló vasútépítési trend hamarosan elérte Magyarországot is. Gomba módra szaporodtak a vasútvonalak, számos magyar szabadalom és fejlesztés is segítette ennek terjedését. Baross Gábor és Ganz Ábrahám egyike volt a sok neves magyar szakembernek, akik sokat tettek a vasúti hálózat kiépítéséért. A külvilágtól elzárt falvak becsatlakozhattak az ország vérkeringésébe, a vasút több ezer embernek adott munkát. Ez a tendencia meghozta azt az igényt ami addig nem létezett - igazodni a menetrendhez. A postakocsik addig pirkadatkor indultak, ami egy elég széles intervallumot jelentett, a vasút viszont a menetrend szerint, ennek betartásához viszont már pontos zsebórára volt szükség. A pontos időhöz való szocializálódást a kényszer is szülte, mert aki nem volt ott időben, lemaradt és lehet, hogy a következő vonat csak késő délután indult. A változást megértették az óragyártók is, akik hamarosan előrukkoltak olyan, tömegesen gyártható órával, amit a hétköznap embere is meg tudott fizetni.