Az általad letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot
Firenzében készült 128 cm magas csiszolt márványszobor
Az elkészítés idejét pontosan nem ismerjük, de valószínűleg a Vatikáni Pietá befejezése után fogott hozzá a művész. A Madonna frontális, szigorú mozdulatlan tartásából hiányzik az a bájos főhajtás, amely a XV. századi Madonnák jellemzője volt. A testtartás ünnepélyességét külön kiemelik a függőleges és szimmetrikus ruharedők a kebel fölött, a fejet fedő kendő és a komoly arc szabályos vonalai. A hagyománytól eltérően a Gyermek nem a Szűzanya térdén ül, hanem a két térde között áll. A gyermek jobban ki van dolgozva, mint a főalak, a szelíd mosolyú pufók arcgyermeki ártatlanságot fejez ki. A szűz arcán egykedvű belenyugvás lebeg. A mű a bizánci típusú ábrázolás modorát követi.
A szobrot Michelangelo 1506-ban eladta Giovannio és és Alessandro Moscheroni brüggei örököseinek. Ez volt az egyetlen olyan szobor, amely Michelangelo életében elhagyta Olaszországot. 1794-ben a szobrot Párizsba szállították, majd Napóleon bukása után visszakerült Belgiumba. 1944-ben visszavonuló német katonák matracokba burkolva egy vöröskeresztes autóban csempészték ki. Két év múlva Ausztriában találtak rá a szoborra, újból visszavitték, és elhelyezték a brüggei Nagyboldogasszony templomban.