_
Kazettás enteriőr
  • 2016. szept. 01.
  • 195
  • 1
  • 0
  • beágyazás
    L M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem
A kazettás motívumok visszatérő díszítőelemei a szecessziós formavilágnak. Számos kapu és bejárati üveg hordozza magán ezt a fémműves és üvegműves hagyományt, amely sokszor neves művészek kézéből került ki. Sok polgári lakás világítóablaka Róth Miksa és más híres alkotó munkája, amely sok esetben már a világörökség részét képezi. A szecesszió kivonulást, elkülönülést jelent, utalva arra, hogy 1897-ben Bécsben negyvenkilenc művész kivonult a városi művészeti központból, hogy új művészetet teremtsen. A századforduló jellegzetes képző- és iparművészeti, valamint irodalmi irányzata, stílusként nehezen értelmezhető, historizmus- és eklektikaellenes mozgalom, ami minden országban másként nyilvánult meg. Sokáig a 19. század összekuszálódott végének vagy a 20. század tisztázatlan kezdetének tekintették. Önálló értékeire az 1970-es évektől figyeltek föl. Felmerült többek között az az értelmezési lehetőség, hogy a szecesszió az avantgárd legkorábbi fázisa. Az irányzatról kialakult negatív vélemények azonban máig nehezítik az értékelést, a helyzetet pedig tovább bonyolítja, hogy napjainkban a szecesszió a kereskedelmi festészet és a giccs forrásává vált. Ebben az esetben nincs gond az értelmezéssel, hisz egy polgári értékrendet képviselő korabeli falióra díszítőelemeként köszön vissza.
Kedvencnek jelölték
Albumokban