_
F 22
  • 2009. jún. 11.
  • 256
  • 0
  • 0
  • beágyazás
    M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem
Jól látható, hogy a Charleston SC Airexpo 2008-on készült amatőrfelvétel tanúsága szerint, a gép pilótája - az immáron ezredesi rendfokozatban szolgáló Moga - sokkal könnyedebb, de ugyanakkor komplexebb produkciót állított össze.
Ezen a felvételen felszállás nem volt, de a fűnívóban, késhelyzetben bejövő gép a vektorálással 90-fokban égfelé törve a tavalyi módozattól eltérően nem talphelyzetre átnyomva, hanem ismét a fúvócsövek kitérítésével, orral a föld felé fordulva folytatja a repülést. Ezt a helyben fél-looping-ot azután egy zuhanásban végzett egy és negyed fordulatos orsó követi.
Jól látható, hogy a közel nulla műszer szerinti repülés közben a gép kormányfelületeit bőszen véghelyzetekig kitérítgető FbW rendszer rendesen el van foglalva, részben a hajtóművek precessziójára rátartva. Hasonlót figyelhettünk meg Vjacseszlav Averjanov 2005-ös MAKSz-on végzett repülésénél is, ahol is az extrém nagy állásszögű minimális sebességű áthúzás során a fúvócsövek és a vízszintes vezérsíkon folyamatosan véghelyzetekig kitérve integettek, míg az oldalkormány koppig balra be volt lépve.
Innentől kezdve, részint a tüzelőanyag fogyásával összhangban, egyre impozánsabb manőverezés veszi kezdetét. Új elem az a már ismerős 360 fokos intenzív húzott fordulóból indított átmenet nélküli emelkedésből orranyomás, majd az ebből végzett legyezőforduló. Ennek a végrehajtása során a gép azonban nem is arrafelé fordul, amerről jött, hanem a legyezőt egy 90 fokos lapos, negyed fordulatos dugóhúzó követi, ami után így a gép a pályára merőlegesen távolodik a nézőktől.
Ezután egy orsót hajt végre, majd behelyezkedik a következő manőverhez, a fegyvertér bemutatásához.
Itt is megfigyelhetünk egy, a Raptorra jellemző érdekességet. A videón 1:51-nél látható, hogy a hatalmas oldalkormányokat féklapként kifelé kitérítő számítógép, a kereszttengely fölött ébredő bólintónyomatékot kompenzálandó, impulzusszerűen, egy pillanatra a hatalmas vízszintes vezérsíkokkal orranyomja a gépet.
Pár orsót követően a gép a csak rá jellemző, nagy állásszögű késrepülést hajtja végre, utánégetéssel, majd abból emelkedés és közben további orsózás következik. A következő manőver már tavalyról is ismerős, ez a power loop és az abból indított pedal turn. Újdonság, hogy a már tapasztaltabb pilóta ezúttal sokkal intenzívebben hajtja ezeket végre, és a lényegében lapos dugóhúzó kivételi magassága is lejjebb került.




Egy szintén új látványosság következik, a power loop végén, amikor a lefelé liftelő gép sebességet kezd gyűjteni, a repülőgépvezető egy palástorsót hajt végre. A palástorsót a tavalyról is látott harang vagy odaát tailslide, majd először a Raptor-demók kezdete óta, nagy állásszögű lassúrepülés.
A végére jön az Amerikában népszerű műfaj, a levezetésként is alkalmazott a nagysebességű áthúzás, de mindjárt három is. Ebből csak egy az áthúzás, a második bejövetelből egy látványos váltott kilenecvenfokos vízszintes fordulózás, végül a harmadikból pedig egy egyedi dolog, az odaát
gyakran alkalmazott szögeletes bukfenc, vagyis a loop fele következik, de ezúttal vízszintes síkban.
Hasonlóan izgalmas, mint anno Pugacsov Szu-35-öse és Vlaszov MiG-29K-ja által bemutatott horog manőver.



Dióhéjban ennyit az idei F-22-es bemutatóról, akit élőben is érdekel a program, látogasson el a júliusban megrendezésre kerülő fairfordi RIAT 2008 repülőnapra vagy a farnboroughi szakkiállításra.
Melyik cég gyártja az F-15E Strike Eagle harci gépeket?
Grumman North American Lockheed Martin Szuhoj Boeing

Válaszadás határideje: 2008.05.11 23:59:59

A válaszadás ideje lejárt!

Küldje el ismerősének / Send as email









Keresés
Részletes keresés
Hirdetések









ól látható, hogy a Charleston SC Airexpo 2008-on készült amatőrfelvétel tanúsága szerint, a gép pilótája - az immáron ezredesi rendfokozatban szolgáló Moga - sokkal könnyedebb, de ugyanakkor komplexebb produkciót állított össze.
Ezen a felvételen felszállás nem volt, de a fűnívóban, késhelyzetben bejövő gép a vektorálással 90-fokban égfelé törve a tavalyi módozattól eltérően nem talphelyzetre átnyomva, hanem ismét a fúvócsövek
Gyártó: Nikon D2Xs
Fókusztáv: 185mm
Rekesz: f/5.6
Zársebesség: 1/2000
ISO: 100
Készült: 2007. ápr. 01. 14:37
Kevesebb
Több