_
Készült: 2013. szept. 29. 14:19
Kevesebb
Több

anna schwelung   2013. szeptember 30.

Hogy bírtad e távoli, földrésznyi országban?
Egy barátom, aki élete 66 éve alatt bejárta valamennyi kontinenst, az összes európai olimpiát szurkolóként, a 33 naposra tervezett egyéni indiai utazását a 10. napon megszakította és hazajött.

ibi67   2013. szeptember 30.

Érdekes ország, és a kérdést akkor teszed fel, hogy bírtad, amikor hazaérsz és másnap kimosod a ruhákat. Ott nem is éreztem, milyen büdös a monszun szaga. Különben 10 éve voltunk, most csak átettem digitálisra pár képet. Az igaz, hogy 40 napig azt látod, hogy az edényeket a luxus szállók dolgozói is a Gangeszban mossák el. Akkor meg már mindegy, 2-3 dolláros szobákban aludtunk. 40 nap alatt 10 kilót fogytam.

anna schwelung   2013. szeptember 30.

Erre gondoltam, amikor kérdeztem! A fiatalságodból ítélve akár tegnap is lehetett volna...

ibi67   2013. szeptember 30.

Köszi, azért 10 év az 10 év. Nem biztos, hogy ma bevállalnám, bár lehet, hogy igen. A kaland is kaland.

Szerencsés vagy.
És valóban nem változtál sokat.

boszildi   2013. október 08.

1997-ben voltam egy indiai körutazáson. Nagy élmény volt...:)

ibi67   2013. október 08.

Köszönöm, mi szerveztünk mindent, vettünk repülőjegyet, utána pedig vonattal, busszal utaztunk. A vonat egész jó, a buszt nem szerettem, mozdulni nem lehetett rajta. Nagy élmény volt az utazás.

iiilona   2013. október 08.

Igazad van, rémes a buszon utazni. Ezt mondták a barátaim is, akik, 3 éve voltak Indiába. Tehát a helyzet nem sokat változott. Láttam a képeket és a videót is, a buszon, össze préselődve mint a heringek...és a buszsofőrök rettenetesen hajtanak....
Bátor emberkék vagytok.

ibi67   2013. október 08.

A furgonban hátul majdnem rosszul lettem, szerencsére, észrevették és előre engedtek. A préselődés előnye pedig az, hogy sokkal olcsóbb, napi 2-3 dollárból megvan a szállás, fillérekért eszel és utazol. A repülőjegy húzós.

Alap eset, hogy ha a repülőn ablak mellett ülsz, nem fér el a lábad, a folyosón meg az utaskísérő esik hasra. Meglepő volt, hogy a tojás már az állati ételek között szerepelt és a vegetárius menüben nem volt tojás, az már nem vegetáriusnak számított. A konyhájuk jó, ha nem Gangesz vízben mossák el az edényt.

iiilona   2013. október 08.

A barátaim is ezt mondták. Mindezek ellenére készek vissza menni bármikor. Én pedig, szívesen ismerkednék meg, India egy kis részével bár...:)

Örülök, hogy Ti eljutottatok oda, soha el nem múló élményt jelent.:Ö

boszildi   2013. október 08.

Nagyon ügyesek voltatok. Akkor még nem mertem egyedül ilyet tervezni, ma már merek. Csoportos úton voltunk, 11 helyen szálltunk meg. Útközben a busz hátuljából kiesett az egyik utastársunk bőröndje, nem is lett meg. Olyan helyi repülővel mentünk egyik városból a másikba, hogy roncsnak nézett ki, szerencsénk volt mert megérkeztünk. A patkányok templomában szájtátva néztem, ahogy a lavór szén egyensúlyozva itták a tejet a patkányok. Az utcán a férfiak előttünk emelték fel a galabijukat és nem zavartatva magukat elvégezték a "nagy dolgukat". Voltunk olyan szállodában, ahol csótányok nyüzsögtek, de olyanba is, ami egy maharadzsa nyári palotája volt. Szenzációs út volt..:))

ibi67   2013. október 08.

Én is bármikor visszamennék Indiába. Az igaz, hogy látni olyat is, aminek nem mindig örülünk. A kisebb helyeken a csótány támadást megúsztuk, szúnyogok viszont rengetegen voltak. A végén már nem is volt furcsa a dolgát végző ember. Vonat ablakból is rengeteget láttunk. A nyomor és a luxus keveréke fantasztikus tapasztalat és gyönyörű.