_
IMG 4929

Vasútbezárás2009

  • 2009. aug. 23.
  • 27132
  • 2
  • 24
  • beágyazás
    XL L M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem
Gyártó: Canon EOS 500D
Fókusztáv: 26mm
Rekesz: f/13.0
Zársebesség: 1/320
ISO: 400
Készült: 2009. aug. 23. 16:38
Kevesebb
Több

Mucera   2009. augusztus 24.

Engem a Kétegyháza-Újszeged vonal érint. Még egy lehetetlen helyzet, a sok ingázó, a sok főiskolás szívja jól meg. Megtaláltam a szlogent: Rúgjunk még egyet a vidékbe! Ezek nem normálisak!

Ocsi   2009. augusztus 24.

Ezt nem hiszem el! Ha már építeni nem tudnak legalább ne romboljanak. Az elmaradt fejlesztés következménye a meglévő állapot. A kulturált utazási körülmények visszahozzák az utasokat. Talán ezt kellene felismerni. Mit tettek azok akik a vasutat vezették havi több millióért? Ehhez nem kellett szakértelem, és nem is volt.

DjZoNe   2009. augusztus 24.

Engem a Bátaszék-Kiskunhalas érint..

Ezek nem normálisak. Négy éve Baja városa, annak érdekében épített egy új, rohadt nagy transzformátor házat, hogy a jövőben onnét táplálják, a MÁV igéreteihez mérten megépítendő villamosított vonalat. Nem hogy építés nem lesz hanem bezárják.
Ezek született idióták.

blokad   2009. augusztus 24.

Én Szegedről szoktam Szarvasra utazni, Orosházi átszállással. (Olykor Csongrádra Félegyházi átszállással.) Logikus, hogy ha Orosházáról (illetve Félegyházáról) nincs vonatcsatlakozás tovább, akkor nem fogok VONATTAL utazni ezekig az állomásokig Szegedről, hogy ott buszra szálljak, hanem Szegedről egyenesen a célállomásig busszal KELL menjek. Magyarán, az átszálló utasait a megmaradó vonalakon is elveszíti a MÁV. Egyébként nehéz indulatok nélkül beszélni arról, ami itt folyik. A megszüntetendő Orosháza-Mezőtúr vonalon például egy komplett felüljárót építettek a sínek fölé, így például ez a beruházás is értelmetlenné, fölösleges pénzkidobássá vált.

GrafUr   2009. augusztus 24.

Teljesen érthető a dolog, a vasút mindig csak a bosszúságot okozza az Audi A8-ban ülőknek. Amikor villog a piros a vasútnál, hiába a rendőri felvezetés vagy a DT rendszám, ott a vonat volt mindigis az erősebb... Na, hát most megmutatták, hogy nem! Egy csomó helyen nem kell szegény-szegény vezetőinknek majd a pirosnál állni.

...hihetetlen...
Engem az Eger-Szilvásvárad szakasz érint, egykori osztálykirándulások elsődleges útvonala. Megdöbbentő, akárcsak a Bajai szakasz is (ahogy itt valaki lentebb is írta). És még gondolom rengeteg ilyen, megdöbbentő van. Lassan jóformán csak Budapest felé lehet majd közlekedni vonattal.

ratamahata   2009. augusztus 24.

Engem a Vámosgyörk-Gyöngyös szakasz érint!
Nem mindennapi gondjaim lesznek vele, viszont nyaranta havonta 1x ( de van, hogy 2x is) a kékestetőre járunk bringázni. Feltekerni hegyibiciklikkel halál - bár már erre is volt példa - na de vámosgyörktől??
A buszt pedig ugye nem kell részleteznem, hogy teljesen kizárt...
:(((

linford   2009. augusztus 24.

Én teljesen egyetértek a 2000 km megszüntetéssel.Alig vannak utasok ezeken a vonalakon, tiszta pénzkidobás akár 3 kocsiból álló szerelvényt is küldeni 5 utas, és 2 tróger jegykezelői állás miatt.Minden ilyen felesleges kiadást meg kell végre szüntetni, milliárdok folynak ki az államkasszából. Már csak azt várom a parlamenti létszámot mikor redukálják a felére !

FF_Marci   2009. augusztus 24.

Engem egyik vonal sem érint, és nagyon ritkán utazom vonattal, de felháborítónak tartom a kormányzati terveket. Egész Európában reneszánszát éli a vasút. Mindenhol fejlesztenek, csábítják vissza az utasokat, mert ez egy környezetkímélő közlekedési forma. Kivéve Magyarországot,a hol még azt is lerombolják, ami megmaradt. Az utóbbi évtizedekben pedig semmilyen fejlesztés nem történt.

fulopiren   2009. augusztus 24.

linford, utaztál valaha is vonattal? Tudod egyáltalán melyik vonal milyen forgalmú? Sok vonalon naponta több százan utaznak!!!!!!!!! Lehet, hogy te egy tróger vagy, de a Baja-Kiskunhalas között zsúfoltan közlekedő vonatokon a jegyvizsgálók biztosan nem azok, és a többi vasutas sem.
Némelyik vonal bezárásával én is egyetértek, a többséget viszont nem szabad bezárni, még a hozzád hasonló, autóval furikázók kívánságára sem. Remélem továbbra is ácsorogsz időnként a vasúti sorompók előtt.

jegyvágó   2009. augusztus 24.

linford
Nem kicsit vagy alulművelt, hogy olyan embrekről alkotsz véleményt, akiket nem is ismersz. Nem tudom, hogy állna a szád, ha elveszítenéd a munkahelyed??? Az gondolom tetszik, hogy a vasúti vezetők meg milliókat vágnak zsebre a nyereséges vasúti bevételből! Most nagyon alaposan elgondolkodnék, és iszonyatosan elszégyellném magam a helyedben, hogy ilyen keserű epéd van. Valószínű Te is csak a rombolásra, nem pedig az építésre vagy ráállva. Az pedig gondolom nem nagyon érdekel, hogy a vidéki ember mivel jár dolgozni, vagy hogyan éri el az úticélját? Így is kell, igazi jellem vagy. Meg a véleményed is önös.

jegyvágó   2009. augusztus 24.

A vasútnál lenyúlják a pénzt az erre "hivatottak", a színvonal és a szolgáltatás ezáltal nem éri el az utasok által elvárt minimumot sem, a menetrend pocsék - gondolom ez csak "véletlen" - 40-es, 30-as és 20-as lassújelek növelik a menetidőt... mi erre a megoldás? HÁT BEZÁRNI. Nem is lehet másban gondolkodni... Balfék banda.

Calleigh Duquesne (törölt)   2009. augusztus 25.

Újszász - Vámosgyörk - Gyöngyös, kettő az egyben.

Nevetségesnek tartom az egészet, ráadásul az egészet, ahogy ezek gondolkodnak. Ha valami nem úgy megy, ahogy én akarom, akkor bezárom, most hogy is van ez? Persze könnyű a fűnyíróval dobálózni, meg a spórolással, de abba senki sem gondol bele, hogy a vasutat évek óta felülről teszik tönkre, a sok elnök, fb-tag, stb. stb. Ami még zavaros az az, hogy ha már mindenképpen nyírni akarnak, legalább valami kézenfekvő és jól alátámasztott hatástanulmányt készítenének, mivel járnak az adott szakasz bezárása.

Csak röviden, hogy mivel jár ennek a két szakasznak a bezárása:

A jászságban borzasztó a távolsági közlekedés, így is egyedüli alternatíva a vonat. A buszt már meg sem említem, nagyon ritkán járnak. Ha megszűnik ez a vonal (az Ú - V), a kisemberek mivel fognak közlekedni? Abba pedig senki se gondolt bele, hogy Gyöngyös főskolás város, ott pénteken és vasárnap ugrik meg jelentősen a forgalom, meg azt hiszem hétfőn is. Ha ez a két vonal megszűnik, hogyan jut fel a hallgató? Köztudott, hogy a Mátra Volán így sem bírja a plussz forgalmat, pláne ezek után sem fogja.

Szar az egész, úgy ahogy van. A MÁV vezetését pedig fal mellé állítanám, sortűzhöz. Pofátlanul tömik a zsebüket, a vasút meg tönkremegy, miattuk. Az ilyen aljas tetveknek kellene már végre kihullaniuk a politikai és üzleti életből. Mást nem tudnak, csak lopni a közpénzből.

Calleigh Duquesne (törölt)   2009. augusztus 25.

Jah, linford hozzászólásához megjegyezném:

Nem tudom, hogy jómagadról mit képzelsz, feltételezem te is az a tipikus AUDI A8-as, beképzelt, pénzsóvár, pökhendi újgazdag vagy, mint a fajtád, akik éppen az országot tették tönkre. Vagy talán bankár. Ki tudja ... De az, hogy neked mi tetszik, vagy mi nem, annak úgy adjál hangot, hogy a kisembernek, aki heti 180-200 órákat dolgozik, minimálbérért, és még így sem marad neki semmi, nem bántsa a fülét. A te adóbevallásodra nincs ráírva, hogy "én nem adok a MÁV-nak, és a BKV-nak". A 10 millió emberből 3 millió BECSÜLETESEN adózó ember fizeti (szív helyetted is) az adót, és sajnos ebből jut mind a kettőnek.

Az ellenvéleményed pedig nem tud érdekelni, a hozzászólás minősít, felőlem úgy dobálózol, ahogy akarsz.

Mucera   2009. augusztus 25.

Linfordnak üzenem, mielőtt ilyen hülyeségeket beszél, nézzen utána a kihasználtságnak. A 121-es vonalon van, hogy alig találunk helyet. Nagyon sokan bejárnak kisvárosból, faluból Békéscsabára dolgozni, sokszor még azt is vállalva, hogy saját költségen, csak hogy legyen munkájuk. A buszközlekedés elég esetleges, és kétszer annyi idő, mint a vonat. Lehet, hogy vannak kihasználatlan vonalak, de ha már be kell zárni valamit, azt ésszel kellene. Erősen gondolkodom azon, hogy csinálni kellene valamit. Mindent az Audis "értelmiségre" kell hagyni, aki azt sem tudja, hogy mi az a vasúti közlekedés? Vagy térjünk vissza a lovaskocsis megoldásra, esetleg tartsunk lovat, és így járjunk dolgozni?
Lépni kellene valamit, nagyon sokunkat érint ez a dolog. Petíció, akármi! Csak nem hagyni!

boiika   2009. augusztus 25.

(YYYYYYYYYYYYYYYYYY)
Csak gratulálni lehet.
Legegyszerűbb bezárni mindent.
Mezőhegyesen az összes vasutat megkell szüntetni (Kétegyháza,Orosháza,Újszeged)...ne tudjon az ember sehova menni...elvégre akinek jól megy van autó meg pénz, amiből fenn tartja...és a többi??!Az meg csináljon amit akar??Szép...Csak a kétegyházi vonat tele van állandóan...és most meg szüntessük meg...zárjunk el minden kisvárost a külvilágtól...legegyszerűbb...látszik h az ész az hiányzik...:S

Lukrécia   2009. augusztus 26.

Ingázom Békéscsabára. Busszal megyek Medgyesegyházára, onnan vonattal Békéscsabára. Úgy van helyem hogy foglalnak a Mezőkovácsházán felszálló kollégák. Csak Medgyesen szál fel 25-30 ember... Ez lényegesebben több, mint 5-6 lézengő. A reggeli első három járatot nézve, 5-600 fő utazik a Mezőhegyes-Békéscsaba vonalon és este 16 órától hazafelé. Döntést és véleményt csak az alkosson, aki tudja is a valóságot!!!!! A térképet nézve dél - Békést megölik. Sajnos az az érzésem, hogy tudatosan!!!!
Van buszjárat Békéscsabára, akkor csak napi egy órával vagyok tovább távol. Reggel 5-től este 6-ig. Nekem az a napi egy óra sok!!!! Akinek nem, az cseréljen velem!

Lukrécia   2009. augusztus 26.

Még annyi az előző hozzászólásomhoz, hogy a 25-30 ember nyári szünetben van számolva! Tanévben ugyanennyi diákkal lehet számolni!!!!

tabipapa   2009. augusztus 28.

Mint Tabon lakó, érintett lehetek, de én is keveset utazok vonattal.Autóval sokszor megyek fő- és mellékvasút mellett, Utasaim előszeretettel figyelik és számoják az utolért, vagy szembe jövő vonaton utazókat. A tapasztalat elkeserítő! A nyári időszakban a Balatoni vonalon is ( Siófoktól Keszthelyig )pár utas volt a vonaton.
Tabról Siófokra a kora reggeli és a délutáni órákban még csak-csak van utas, de Kaposvár felé szinte senki nem utazik.
Persze lehet nosztalgiázni, szidni a mindenkori döntéshozót, ( a FIDESZ kormány alatt is voltak ilyen kezdeményezések)de akkor miért csodálkozunk a MÁV, közvetetten az ORSZÁG ilyetén való állapotán.
De az is igaz, hogy ilyen menetjegy árak mellett miért ülnék vonatra! Már két fővel közlekedve olcsobb az autó. Róka fogta csuka helyzet!!!
Egy mondattal: utat kell engedni a józan paraszti észnek.
De csak annak, a politika kizárandó!!!!!

lujoka   2009. szeptember 04.

HATÁSTANULMÁNYRÓL ANNYIT AMIKOR"BEZÁRTAK" (IDEIGLENESEN SZÜNELTELTETTEK) 14 VONAL UTASFORGALMÁT CIVIL, FIATAL UTASSZÁMLÁLÓKNAK KIKÖTÖTTÉK HOGY A 3 KOCSIS BZ-NÉL CSAK 1 KOCSI UTASAIT SZÁMOLHATJÁK MEG! KIRÁLY NEM?

lujoka   2009. szeptember 04.

AMIT ŐSEINK MEGÉPÍTETTEK, NE HAGYJUK HOGY AZ ENYÉSZETÉ VÁLJON!

lujoka   2009. szeptember 04.

PÁRHUZAMOSSÁG MEGSZÜNTETÉSE?BUSZRÓL MIÉRT NEM ESIK SZÓ?KISSÉ IRÓNIKUSAN MELYIKET ZÁRJUK BE AZ M5-T VAGY AZ 5-ÖST HEGYESHALMI VASUTI VONALAT VAGY A PÁRHUZAMOSAN KÖZLEKEDŐ BUSZOS KÖZLEKEDÉST?

lujoka   2009. szeptember 04.

AZ AUTÓ SZABADSÁGOT AD TERMÉSZETESEN DE BELE KELLENE SZÁMOLNI A JÁRULÉKOS KÖLTSÉGEKET IS.BIZTOSÍTÁS ZÖLDKÁRTYA STB.NEM CSAK AZ ÜZEMANYAG ?IGAZ AKI MÉG A "WC"-RE IS AZZAL JÁR NEM ÉRDEKLI.NESZE NEKED GAZDASÁGI VÁLSÁG!

hatora   2009. szeptember 07.

Be kell zárni ,és Budapesten is meg kell szüntetni a párhuzamosságokat!!! Tripla ráfizetés,BKV,volán vasút,tűrhetetlen! Ne csak a vidék szívjon.

mise   2009. október 09.

Sajnálom a 118-as 119-es Nyírvidéki kisvasút bezárását. A vonatokon sokan utaznak, jegyet venni szintén már néhány kivétellel a vonaton lehet. Illetve lehetne. Tíz emberből kettőnek ad a kalauz jegyet. Meggyőződésem, hogy a saját zsebre dolgozó kalauzok is felelősek azért, hogy az a vonal ide jutott. Nagyon kevés a becsületes jegyvizsgáló ezen a vonalon. Tessék martalékos jegyvizsgálók, a saját munkahelyeteket tettétek tönkre kapzsiságotokkal!
Saját példámból írom ezeket, Minden alkalommal 150 Forintért tettem meg legutobbi időben a 35 kilométeremet. Nagy kiesés szerintem ez. Jó lenne megmenteni a vonalat, szerintem magánosítás lenne a megoldás.

Kedvencnek jelölték
Albumokban