⚠️ A szolgáltatás 2025. március 31-én 24:00 -kor megszűnik, 13 641 979 fénykép törlésre kerül. További részletek a bejelentkezés után.

_
2014-09-25 Újpesti vasúti híd 402 ff
  • 2014. szept. 27.
  • 279
  • 4
  • 6
  • beágyazás
    XXL XL L M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem
Gyártó: Canon EOS 350D
Fókusztáv: 42mm
Rekesz: f/8.0
Zársebesség: 1/6
ISO: 200
Készült: 2014. szept. 25. 18:37
Kevesebb
Több

Ffferko   2014. szeptember 28.

Hmm-hmm!
Ezt újra kéne. :-)
Nagyon bemozdult. Reciprok-szabály! Az 1/6 s már nem kitartható kézben.
Nem kellett volna az a feles előtte. :-)
Egyébként ennek meg lehet, hogy pont az állt volna jól, ha kicsi a mélységélesség, és ahogy a távolba vész, úgy homályosodik.
Vagy: ISO 400 f/5,6 1/60 s, és akkor mindenhol éles, és kitartod kézben.
Vagy állvány.

Egyébként innen nem lakok messze, úgyhogy felcsöngethettél volna, és akkor megyek tanácsot adni. :-D

szaborita   2014. szeptember 28.

jó. akkor a héten újrapróbálom. :(
és viszek állványt.
jössz? :)

Ffferko   2014. szeptember 28.

Ááá, szerintem nem kell az az állvány, ha nincs ilyen sötét. Ahogy itt az adatokat nézem, leginkább a 18 óra 37 perc a hibás. Csak korábban kell felkelni! :-D

Egyébként szerintem a hidasok között még akkor is ez a legjobb, mert az én szememnek itt a legjobb a perspektíva. Amiken inkább felfelé nézel, azok nekem kevésbé harmonikusak.
De egyébként a képeid összességét tekintve perspektívában és témában verhetetlen vagy, nagyon jól meglátod, hogy mit honnan és hogyan érdemes!

Ffferko   2014. szeptember 28.

Ja meg még egy, amit a velencei képhez nem írtam le:
Amikor kevés a fény, akkor azon lavirozik az ember, hogy melyik paramétert csökkentse, növelje, és mindegyik ront valamit a képen, de mindegyik mást és máshogyan.
Amire nagyon rá kell érezni, az az, hogy ha már rontani kell, akkor melyiket.

Itt olyan kevés volt a fény, hogy még az is jóval élesebb képet adott volna, ha maradsz a 3,5-ös rekesznél, mert ahhoz egy olyan időt adott volna, ami kézben simán kitartható.
Tehát ha nincs elég fény, és nincs állványod, akkor nem jó a rekeszt szűkíteni, mert akkor nem tudod kézben megtartani, és a végeredmény sokkal rosszabb lesz, mint ha csak a tág rekesz miatt kicsi lenne a mélységélesség.

Ahol mondtam, hogy szűkítsd a rekeszt f/8-ra, azokon a képeken 1/2500 másodperc volt az idő, tehát sok volt a fény, és volt miből szűkíteni. Az elsődleges, hogy olyan időt használj, hogy meg tudd tartani, mert a berázkódásból eredő életlenség sokkal rosszabb.

Még egy tanács: Ha úgy érzed, hogy hosszú a záridő, és kézben nehéz lesz megtartani, lőj sorozatot, mert a legtöbbet akkor mozdul be a gép, amikor megnyomod a gombot, tehát az első képnél. A többiből jó eséllyel lesz olyan, ami élesebb.

szaborita   2014. szeptember 29.

azért korábban kelek, de dolgozni is kell néha. :)
egyszer remélem összeáll a fejemben a lényeg, aztán onnan már menni fog. egyszer. majd. de igyekszem ám! :)
ez a sorozatlövéses cucc hatalmas ötlet, olyan homlokoncsapós okosság. kösziköszikösziii! (mondtam már? ;) )

Ffferko   2014. szeptember 30.

Nagyon szívesen! :-)

A sorozat készítése nem valami elegáns megoldás, de nagyon hatásos. Veszel egy nagy levegőt, majd rátenyerelsz az exponáló gombra, és miközben kifújod (a levegőt, nem az exponáló gombot), közben exponálsz sorozatot. Az első kettő bemozdul, mert olyankor rázkódik a legtöbbet a gép, amikor megnyomod a gombot, de mire a 3-4. képhez ér, már nem lesz semmi bemozgás, és így még a reciprok-szabályt is bőven meghazudtoló, elméletileg képzben teljességgel kitarthatatlan képek közt is lehet éles.

Szóval jó légzéstechnika, némi gyakorlat, és a nagy számok törvénye: elég sok kép közül csak lesz egy, ami jó! :-D

Kedvencnek jelölték
Albumokban