_
Léghajókikötő tervei
  • 2014. máj. 01.
  • 203
  • 1
  • 0
  • beágyazás
    XL L M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem
A felhőkarcoló tetejére légikikötőt terveztek, de megépítése után használata komoly technikai akadályba ütközött. A leggyakorlottabb léghajóparancsnokok közül kevés akadt, aki sikeresen kikötött a kialakított dokkolóállomáson. A folyamatosan változó erős szél életveszélyes helyzeteket generált, ezért az ötletet hamar elvetették, a luxust kedvelő utasok nagy bánatára. New York külvárosában sem akadt akkora hely, ahová egy ilyen méretes légi járművet letehetnének biztonsággal, ezért attól féltek, hogy a jól fizető utasok rendre hátat fordítanak a léghajóutazásnak. Bár a jóslat valósággá vált,de ezt a Zeppelin 1937-es tragédiája okozta, mely véget vetett a léghajózás történetének. Abban az időben nagy léptékben fejlődött a légi forgalom, sok rekordkísérlet is erre az időre datálható. Charles Lindberg speciálisan kialakított repülőgépével New Yorkból indulva egészen Párizsig repült. Az akkori navigáció megkönnyítésére a Longínes egy különleges karórát épített számára, mely az út alatt biztos támpontot adott Lindberg számára. A merész légipostás karrierjét nagymértékben meghatározta a siker, a Longines erre az alkalomra készített navigációs karórája pedig fogalommá vált.
Kedvencnek jelölték
Albumokban