_
Ferrari 612 085
  • 2010. máj. 31.
  • 489
  • 8
  • 11
  • beágyazás
    XL L M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem
Egy kedves mosoly a hölgytől a kamerába... :)
Gyártó: Nikon D90
Fókusztáv: 32mm
Rekesz: f/6.3
Zársebesség: 1/160
ISO: 200
Készült: 2010. máj. 24. 15:58
Kevesebb
Több

I\\/I4R[ł   2010. május 31.

Gondolkoztam azóta ezen a bemozduláson, de nem értem.

mufracsek   2010. május 31.

Hosszú a záridő. Itt S-ben kell lőni, ISO400-on.

Zo HUN   2010. május 31.

Marci: Ez nekem is mindíg így van. Ugyanilyen/nagyon hasonló záridőkön ha utánahúzom a gépet, ha nem, bemozdul az autó...

bence93   2010. május 31.

Mert ezekben a helyzetekben nem csak elmozdul az autó, hanem a szöge is megváltozik és közelebb is jön, tehát kikerül a pontos fókuszból.

bence93   2010. május 31.

Amúgy látszik is, hogy a fara full éles.
Meg ha egy ilyen nő ül a kocsiban, akkor nem a Ferkára fókuszál a gép... ;)

Zo HUN   2010. május 31.

Igazad lehet Bence. Furcsa, a Panával nem volt ilyen gondom. Igaz, lehet, hogy miután sokat várok a D90-től, jobban nézem a képek élességét..

bence93   2010. május 31.

Valószínű azért, mert a kompaktok mélységélessége iszonyú nagy, így ott egy hozzávetőleges fókusz is elég az éles képhez. DSLR-ek viszont már 1 centi elmozdulásnál sem elég élesek.

mufracsek   2010. május 31.

Ott vannak pl. GTO képei. Nem baszakszik a fókusszal, meg izé. Amit le akar fényképezni, azt beveszi a keresőbe, és katt, oszt' jónapot. Éles az egész kép, a távoli fától a közeli autóig minden. Hiába a kereső közepén levő terület a fókusz, mégis az egész kép éles.
Amíg nekem a Panasonic FZ7 volt, addig engem se érdekeltek a fókuszpontok. Némi túlzással azt se tudtam mi az. Megkomponáltam a képet, és függetlenül attól mi volt a fókuszpontban, ellőttem a képet. És láss csodát, jó lett.

DSLR gépeknél már van mélységélesség. Ezért van a sok fókuszpont. Játszani kell vele. Legközelebb, ha innen fényképezek, akkor az említett S mód és ISO emelés mellett kipróbálom, hogy a jobb alsó fókuszpontot élesítem. Így a fókuszálás után már nem kell a képkivágást szerkeszteni, ergó nem mászik el a fókusz.

Illetve másik lehetőség, hogy A-ban legalább 11-es rekeszt állítani, de inkább 14-est, és akkor elég éles lesz az egész kép. Legalábbis szerintem. De majd teszt!

bence93   2010. május 31.

Én mozgó autónál rekeszautomatikát (nálam Av) szoktam állítani minél nagyobb rekesszel (50-200-nál 4-re tekerem le), így a rövid záridő és AF-C (folyamatos) mellett még ISO 100-nál sincs általában nagy gond.
http://indafoto.hu/bence93/image/7807329-751c5a5c/user

Kedvencnek jelölték
Gyűjteményekben
Albumokban