lohere Tibeti vasút a fellegekben nevű albuma
http://indavideo.hu/video/Kina-Tibet_vasutvonal ---------------------------------------------------------------------------------------------------- A Qinghai–Tibet-vasútvonal egy 1 956 km hosszú vasútvonal Kínában, mely Tibetet köti össze Kínával. A vonal a világon a legmagasabb és ilyen magasságban a leghosszabb. A vasútvonal első szakaszának építése már 1979-ben befejeződött. Ez a szakasz Xiningtől tart Golmudig 814 km hosszúságban. A második szakasz Golmudtól indul és Lhászáig tart. A második szakasz építési munkái 2001. júniusában kezdődtek meg. A vasútvonal második részének hossza 1142 km. Ebből 960 km a tengerszint fölött több mint 4 000 méter magasságban és 550 km hosszan fagyott altalajon fekszik. A legmagasabb pályaudvara a vonalnak Tang gu-la állomás, amely 5 068 m magasan épült, a vasútvonal legmagasabb pontja a tengerszint fölött 5 072 méteren, a Tagula-hágó. A vasútvonal avatására 2006. július 1-jén került sor.............. ..... A Peking Lhasa teljes táv a Tangula Expresszel pedig, több mint 4000 kilométeres út, melyet a vonatok öt nap alatt tesznek meg. Ez tovább tart, mint a hagyományos vonatok esetén, mivel a luxusvonatok az éjszakát a kijelölt állomásokon töltik, annak érdekében, hogy az utasok a tájat a teljes út során élvezhessék, mely 675 hídon vezet át! A szerelvény 15 darab 160 km/óra sebességre alkalmas luxus kialakítású kocsiból áll, melyek oxigéndúsító berendezéssel és nagyméretű ablakokkal rendelkeznek. A hálókocsikban az utasok számára kialakított 10 m2-es fülkékben dupla ágy, szekrény, televízió, WC, és zuhanyzó található. A vonatban helyet kapott a 12 hálókocsi mellett 2 étkezőkocsi és egy panoráma kocsi is. Egy vonaton 96 utas teljes ellátását tudják biztosítani .---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Zárójelben:(Az 550 km hosszan a fagyos talajon épült vasút alatt a föld 30 méteres mélységig fagyott. Amikor a nyári hónapokban a talaj megolvad, nem tud elszivárogni az olvadékvíz, s így a felső réteg annyira fellazul, hogy a vasúti pálya főleg terhelés esetén, mint a mocsárban, egyszerűen elsüllyed. Sokáig ugyanis elsősorban éppen a permafroszt talaj miatt számított lehetetlennek a vasút megépítése. A megoldást a „hűtőszekrény” elv jelentette, ami a töltés alatti talaj felolvadását hivatott megakadályozni. A hosszú éveken át végzett kísérletek alapján találtak rá a kínai szakemberek a megfelelő „talajszilárdságot” biztosító megoldásra. A pálya mentén látható talajba süllyesztett acélcsövek adják a megoldást. A csövek mintegy öt méter mélyen nyúlnak le a talajfelszín alá. Ezek olyan hűtőanyaggal vannak feltöltve, amely már jóval a jég olvadáspontja alatti hőmérsékleten elpárolog. A halmazállapot változás során hőt von el a környezetéből, ami a nyári hónapokban is olvadáspont alatt tartja a talaj hőmérsékletét. A gőz halmazállapotú anyag amint eléri a csövek csúcsát, kicsapódik és vissza folyik a csőbe, ezzel újra kezdődik a körfolyamat. A csövek a talaj felett 3,0 méterrel nyúlnak ki és a csővégeken mintegy 1,5 méter hosszúságban hűtőborda kiképzést kaptak. A pálya kritikus szakaszain több ezer ilyen csövet építettek be a talajba.) Más talaj stabilizációs megoldást használtak az alépítmény töltés szilárdítására. Durván faragott köveket négyzetrács alakban egymás mellé helyezve, besüllyesztve mintegy 0,5 méterrel a talajba, 20–30 cm kiálló felső résszel. A fennsíkon végig söprő szelek hűtik a köveket, így a talajt is, valamint megakadályozzák a szelek talajbontó és elhordó hatását. The Qinghai–Tibet railway, Qinghai–Xizang railway or Qingzang railway (Standard Tibetan: mtsho bod lcags lam མཚོ་བོད་ལྕགས་ལམ།; simplified Chinese: 青藏铁路; traditional Chinese: 青藏鐵路; pinyin: Qīngzàng Tiělù), is a high-elevation railway that connects Xining, Qinghai Province, to Lhasa, Tibet Autonomous Region, in the People's Republic of China. The length of the railway is 1,956 km (1,215 mi). Construction of the 815 km (506 mi) section between Xining and Golmud was completed by 1984. The 1,142 km (710 mi) section between Golmud and Lhasa was inaugurated on July 1, 2006 by Chinese President Hu Jintao: the first two passenger trains were "Qing 1" (Q1) from Golmud to Lhasa, and "Zang 2" (J2) from Lhasa.This railway is the first to connect the Tibet Autonomous Region to any other province, which, due to its elevation and terrain, is the last province-level entity in mainland China to have a railway. Testing of the line and equipment started on 1 May 2006. Passenger trains run from Beijing, Chengdu, Chongqing, Guangzhou, Shanghai, Xining and Lanzhou.
- Összesen 12 kép
- Küldés e-mailben