_
1930 TargaFlorio Varzi P2
  • 2012. máj. 11.
  • 107
  • 0
  • 0
  • beágyazás
    M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem
. Egy évvel átigazolása után 1924-ben megtervezte, majd letesztelte az első Alfa modelljét, a P2-t. A 8 hengeres, kétliteres, 140 lóerős, galvanizált acélblokkos autó végsebessége 225 km/h volt. 1929-ben illetve 1930-ban módosítottak az erőforráson, így először 155-re majd a P2 gyártásának utolsó évében, 1930-ban 175 lóerőre növelték a motor teljesítményét. A P2 érdekessége volt többek között, hogy ez az Alfa modell kapott első alkalommal két, a kompresszor mögött elhelyezett porlasztót. Az első példányok teljes titoktartás mellett készültek a milánói Portello negyedben lévő gyárban. A vetélytársakat teljesen felkészületlenül érte a P2 megjelenése. 1924-ben debütált versenypályákon, a 200 mérföld hosszú II. Cremonai körversenyen. A közönségkedvenc pilóta, Antonio Ascari azonnal győzni tudott egy P2-vel. A következő évadban sorra gyűjtötte be a nagydíjak első helyeit a P2-es modell. A gyár első számú pilótái, a későbbi Formula-1-es világbajnok Alberto Ascari édesapja, Antonio Ascari illetve Giuseppe Campari voltak ekkor.