_
Kevesebb
Több

olzsi   2014. június 29.

Istenem, de jó újra látni. 19 éve már, hogy itt jártam, akkor viszont az egész gerinctúrán végigmentem.

las0307   2014. június 30.

Örülök, hogy tetszenek a fotók olzsi és annak is, hogy találtam itt olyan fotóst, aki hozzám hasonlóan végigjárta a Fogarasi-havasok hegygerincét. Itt az időpont talán nem is számít, mivel ez a vidék időtlen és változatlan, ennek köszönheti igazi vonzerejét. A fotósorozat a havasok szépséges arcát mutatja, de mint gondolom Te is tudod egy ilyen túra sok kitartást igényel, mivel 1 nap alatt mind a négy évszakot átélheti itt az ember magashegyi környezetben, a külvilágtól elzártan. Pl.: a Negoiu csúcsról nem sikerült értékelhető fotókat készítenem a köd,szél és jégeső miatt...szóval a küzdelmes fotók kimaradtak a sorozatból és szerintem jobb is ez így :)

olzsi   2014. július 04.

Az időjárás annak idején is ilyen hektikus volt. Dacára, hogy augusztusban jártuk végig a gerincet az időjárás valóban minden évszakot megjelenített, kivétel a tél, hó azért nem volt. Az esős idő miatt egy napot a Bilea Lac-nál kellett eltöltenünk. A Negoiu-nál ugyanúgy jártunk, mint Ti, de a túránk végén visszamentünk a Bilea-Lac-hoz én visszafelé oda-vissza megcsináltuk a Negoiu-t. Ekkor szép időnk volt. A Fogarasi-havasok után a Királykő és a Bucsecs-hegység is sorra került és alaposan kimerülve és lerongyolódva érkeztünk haza. Akkoriban még diára fotóztunk és az NDK alapanyag miatt már nem lehet digitalizálni a képeket, a színük teljesen megfakult.

las0307   2014. július 06.

A túra során Mi is leereszkedtünk a gerincről a Bilea Lac-hoz és jól bevacsoráztunk az étteremben :), utána szétnéztünk a Bilea-tó környékén, majd estére visszamásztunk a hegygerincre a Zerge nyeregben levő sátrainkhoz. Következő nap indultunk tovább a Negoiu csúcs megmászására, de már az Ördög-árokban a köd és jeges eső megnehezítette a dolgunkat. Mindezek ellenére sikeresen megmásztuk a Negoiu csúcsot, majd visszaereszkedtünk a Cabana Negoiu menedékházba, a Szerbota völgy gyönyörű, vadregényes hely mindenkinek csak ajánlani tudom ! A Királykőn még nem voltam, de sok jót hallottam róla, tervbe van véve :), ha jól tudom 2 nap alatt megmászható.

olzsi   2014. július 16.

Üdv és elnézést a későbbi válaszért. Mi három napot szántunk a Királykőre és ebben benne van a készletek feltöltése a zarnyesti piacon. Piacozás után a nevezetes szurdokot néztük meg, sajnos már nem emlékszem a nevére, de nagy élmény volt. Sátraztunk a központi helyen (név már a homályban), itt étterem és büfé is volt. Szerintem most itt van a nemzeti park központja. Két nap meg volt a gerinctúra (csillagtúraszerűen, egyik nap egyik irány, másik nap másik rész) és visszafelé a Királykő oldalában vezető túraúton érkeztünk vissza a sátras helyünkre. Azt akkor nem bántotta senki, fizetni nem kellett, tisztálkodás a patakok vizében. Jó kaja volt és kiváló román konyak ( ott egy deci a minimum ) és a sör is tűrhető.

las0307   2014. július 18.

Kösz az infót olzsi. A Királykőn a két napot én is úgy tudtam, hogy csillagtúrával egy nap az északi és egy nap az déli gerinc teljesíthető. A zarnyesti piac ezek szerint központi hely, Mi is itt töltöttük fel a készleteket a tábori konyhához a fogarasi túra előtt és mostmár emlékszem, hogy vittünk házi pálinkát a csúcsra érkezésekhez, igy rugalmasabban ment az ereszkedés :)) mégegyszer kösz az infót.

olzsi   2014. július 18.

Ha már infó, akkor megemlítem a Nyugati-Tátrát. Nagyon klassz hely, persze lehet, hogy már bőven jártál ott. Pribilina vagy Zuberec központokból remek gerinc és csúcstúrák érhetők el. Szerintem jobb, mint a Magas-Tátra. A Lengyel-Tátra is élménydús lehetőségeket kínál. Közel van és viszonylag olcsó.