gzabrak 10_eves_totalcar nevű albuma
Alessandro (vagy spanyolul Alejandro, hisz argentin származású volt) De Tomaso által, a tulajdonos Citroen csődje után, a kapott állami segítséggel 1975-ben felvásárolt és a ’80-as évek elejére konszolidált Maserati e modellnek köszönheti újbóli felfutását. Az alkalmazott technológia feltétlenül ígéretesnek és kellően innovatívnak bizonyult: a világ első szériában gyártott 2 turbóval szerelt autója, 90 fokos hengerszögű, hengerenként 3 szelepes v6-os motorral, amely az akkori olasz adószabályok miatt 2 literes hengerűrtartalmú volt. A motor száraz alumínium perselyes, a benzin levegőkeveréket egy 2 torkú Weber karburátor, a feltöltést 2 alacsony nyomású (0,5-0,7 Bar csúcsnyomás) japán IHI típusú turbótöltő szolgáltatja. Töltőlevegő hűtő nincs. A sebességváltó ZF típusú „fordított” váltó (angol terminológiában: dog-leg; az 1-es fokozat balra lent – tehát a szokványos váltók 2-es fokozatának helyén – és így tovább felfelé, előnye hogy gyors váltásokat lehet magasabb fokozatokban eszközölni, állítólag az olasz notórius gyorshajtó sofőrök nagyon szerették). Felszereltsége az olasz autók tekintetében is bőséges, kiváló műszerezettség, elektromos ablakok, légkondícionáló etc. A jobboldali tükör, a hátsó fejtámlák és biztonsági övek, a rádió és hangszórók az olasz piacon az extralistán szerepeltek. Furcsa, nem probléma mentes, ritka, rajongásig szerethető olasz luxus/sport kupé. Pontos típusnév: Maserati Biturbo Évjárat: 1984 Teljesítmény: 180 LE Végsebesség: 215 km/h Saját tömeg: 1086 kg Modellciklus (gyártási időszak eleje-vége): 1982-1986 Gyártott darabszám: 9206 Az esetleges platformtársak és a konkurens modellek: platformtárs nincs, a 4 ajtós Biturbo modellek (420/422/425/430) hosszabb, míg a Biturbo Spyder rövidebb tengelytávval bírt.
- Összesen 13 kép
- Küldés e-mailben