_
Cséplés 1937-ben.
  • 2011. aug. 09.
  • 2567
  • 8
  • 12
  • beágyazás
    XL L M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem
Cséplés 1937-ben Orosházán Szemenyei Sándor gazda(nagyapám) tanyáján. Szelelős, magtisztító rendszerű cséplőgéppel csépeltek, amit tüzesgépnek hívott, szívógázmotor hajtott. A gazda családja a "tüzesgép"mellett, a fogaton az akkor 15 éve apám ifj. Szemenyei Sándor. A háttérben a gépesek, részesek, cséplő brigád akik akkor 22-24 fős brigádokban dolgoztak. Gépész, etető, kévevágó, rudasok, pelyvások, zsákosok, kazlazók, behordók, asztagbontók, adogatók-ból tevődött össze. Gazdaságról, gazdaságra vándoroltak. Analóg fotó, AGFA nyersanyagra, Kodak géppel. A REPRÓ ismét Kodakkal készült

Sándorház   2011. augusztus 15.

köszönöm anna, így igaz, ez az eredeti EREDETIJE !

Balla Béla   2011. szeptember 13.

Ez egy igazi érték! Gyakran láttam hasonlót - gyermekfejjel - az 50-es években. Nagyon élesen előjöttek a szép emlékeim.
Mit mondhat akkor az, akinek felmenői a kép szereplői?

Sándorház   2011. szeptember 14.

Köszönöm Balla Béla.
...az eredeti, szerencsére elég nagy és igen gyakran nézegetem. Szép emlékek, egy letűnt világból!

Bányászlány   2012. március 27.

A hozzánk hasonló városi népeknek valóságos kincset érnek ezek a régi felvételek.

franszoá   2013. július 16.

Én Lev53 jóvoltából találtam ide és örülök, mert nagyon klassz fotót tettél fel !
Akkoriban alapvetően fontos gazdasági ágazat volt ez - igaz ma sem elhanyagolható-sőt jelentősége nő, mert az élelmiszer lehet a következő válsággóc a világban.(Tkp. folyamatosan az, de ebből Magyarország eddigi történelme során szerencsésen kimaradt, rövidebb háborús időszakokat kivéve)
A "tüzesgép" az ugyebár egy önjáró gőzgép-gőzmozdonyként lett megkonstruálva (angol-német-magyar cégek) majd a kazánját kiváltották nyersolaj, petróleum sőt benzinmotorokra.A szívógáz-motor egy hosszúlöketű, lassújárású robbanómotor (gázmotor) volt, amit a "lokomobil" saját gázgenerátora táplált.A generátort megtömték száraz csutkával, szármaradvánnyal, fával esetleg faszénnel és léghiány mellett égették, a pirolízis-folyamat termelte a CO és H2 gázt a motor számára.Semmi import szénhidrogén, hanem az agráriumban évről-évre nagy mennyiségben képződő helyi növényi hulladék visszaforgatva ! Tökéletes zárt ciklus, a biogáz mint energiahordozó nincs orosz gázimport és persze a magyar ipar gyártotta a gépeket is hozzá -lokomobil, gázgenerátor, gázmotor, kazánok-a RÖCK, GANZ és számos kisebb cég is.Itt megjegyzem még, hogy a R.Diesel találmányának licencét, berlini bemutatása után 3 évvel már gyártotta a magyar ipar (a FÉG elődje) ! Ezzel a "magyar-dizelmotorral" (Jendrassik/Ganz) vagy Bánki Donát szívógázmotorjával működtek Duna-tengerjáró hajóink, gabona-malmaink és számtalan egyéb gyártmány, amit iparun

Sándorház   2013. július 16.

franszoá, köszönöm a fantasztikus kiegészítésedet ! :-))

Sándorház   2014. június 25.

Köszönöm szépen ! :-)
...a szünetekben nagyanyám, felszolgálta a gépeseknek a sót és a főtt kukoricát :-))

David Parfitt   2018. október 15.

A traktorok történetéről írok egy könyvet. Rendben lenne a fénykép használata?

Kedvencnek jelölték
Gyűjteményekben
Albumokban