_
Gőzbivalyok
  • 2012. okt. 18.
  • 469
  • 6
  • 6
  • beágyazás
    XL L M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem

Manóvezér   2012. október 18.

Inkább gőzlegendák.A 303-as minden idők legnagyobb (amennyiben jól tudom) magyar gőzmozdonya.Sajnos csak 2 db készült belőle.A 424-es pedig vitathatatlanul a legnépszerűbb volt.

tacsifoto   2012. október 19.

Abszolút nem értek a járművekhez, legkevésbé a mozdonyokhoz, de arra emlékszem, hogy az 1970-es évek közepe táján egy teljesen váratlanul jött iszonyú hóviharban rekedt a vonatunk Tata környékén. Semmi nem tudta kimozdítani, Győrből küldtek egy ilyesféle mozdonyt, ami ha nem is vígan, de behúzta a hosszú szerelvényt a sok száz utassal együtt Győrbe, onnan tovább Sopronba. Igaz, 4 órát késett, de mi mégis hálásak voltunk a gőzösnek, hogy hazaértünk.

Puffancs   2012. október 19.

Manóvezér: A "legendák" címet már elsütöttem a másik képnél.A 424-es beceneve "Bivaly" volt, a 303-as pedig nagy részben 424-es alapokra épült - így lettek gőzbivalyok... :-)

Manóvezér   2012. október 19.

Puffancs:Igazad van.Megjegyzésem inkább technikatörténet jellegűnek szántam,azaz nem a címnek szólt.(A napokban került kezembe egy régi vasúti magazin,amiben a 303-asról olvastam). :-)))

Puffancs   2012. október 20.

Tökéletesen igazad van, technika, és magyar ipartörténeti szempontból is kiemelkedő darabok! :-)

Kedvencnek jelölték
Gyűjteményekben
Albumokban