_
Vajon melyik a kakukktojás?
  • 2012. okt. 14.
  • 412
  • 0
  • 3
  • beágyazás
    XL L M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem
Gyártó: NIKON CORPORATION NIKON D5100
Fókusztáv: 55mm
Rekesz: f/9.0
Zársebesség: 1/320
ISO: 100
Készült: 2012. szept. 29. 10:53
Kevesebb
Több

aussie47   2012. november 08.

A tanuló járat? Úgy látom, busz-szakértő vagy, lenne egy kérdésem. Szépemlékű gyerekkoromban az 1950-es években az 5-ös busz vonalán járt egy igen régi model, ahol a vezető ülés a jobb oldalon volt. A baloldalon mellette meg volt egy ülés az utazóknak. Imádtam itt ülni. Van erről valami infód? Szerintem jóval a II. világháború előtt készülhetett amikor még baloldali forgalom volt.

krepsz_zoltan   2012. november 08.

Nem a tanulójárat, hanem a kék buszok között osonó, kis ablakos régi troli a kakukktojás :-)
Budapesten 1941. november elején álltak át a közúti tömegközlekedésben a "jobbra hajts" szabályra. Ekkor még javában futottak azok a Mávag autóbuszok, amelyek ajtajait áthelyezték. A háborúban a kocsiállomány megtizedelődött, az 1949-re államosított Uhry gyárból lett Ikarus pedig nem bírta a lépést tartani, ezért a régi, favázas, korszerűtlen és lestrapált buszok közül sokat használt a Fővárosi Autóbuszüzem. Megnéztem egy kimutatást, 1954-ben selejtezték az utolsó, 1945 előtt gyártott buszokat (konkrétan 45 darabot), de azt nem tudom, hogy az 5-ösön milyen változat jártatott. A tippem a Mávag "Harcsa" lenne, leginkább ezekből és a Koporsónak becézett korábbi Mávag N26 szériából maradtak használatban. A külön első ülés egyébként sokáig megmaradt, még az orrmotoros (trambusz) Mávag TR 5 és az Ikarus 60/620 szériánál is, itt a rendőrök például ingyen utazhattak - ezért is becézték rendőrülésnek :-)
Remélem tudtam segíteni.

aussie47   2012. november 08.

Köszi az infót, egyedül az 5-ösön járt már csak ez a változat. Ja még valamire emlékszem, a Postának voltak akkumulátoros meghajtású kisteherautói.