_
IMG 5507
  • 2010. márc. 18.
  • 229
  • 1
  • 0
  • beágyazás
    XL L M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem
BMW 5 E12 (1972-1981)
E12-es kódnév alatt ("E" mint "Entwicklung", németül fejlesztés) bemutatták az első 5-ös sorozatot. Azért 5-ös, mert ez volt az ötödik új autótípus az Isetta és V8 érát követően. A típussal főleg az amerikai piacra koncentráltak, amely jelentős profittal kecsegtette a céget.
Az 518 , 520 és 520i típusok kezdetben 4 hengeresek voltak, (M10es motor) kizárólag négyajtós szedán karosszériával karburátoros illetve befecskendezéses motorokkal. 1975-ig az 525ös 145 le M20 jelzésű motor volt a legnagyobb. Ezután kezdték 2.8-as motorral gyártani (M30 as jelzésű) karburátoros változatban 165, majd később 170le változatban.’77-ben L-jetronic befecskendezőt kapott (177le), majd ’78 szeptemberétől ujabb változtatás eredményeként 184le-re izmosodott az autó. 1977ben egy ráncfelvarrással egyetemben hathengeres lett az 520, (M20as motor)ami 122, az 525-ös pedig 150le-re nőtt.1980ban jelent meg a csúcsváltozat, az M535i 215 le-vel, ami az akkori Porschékat is veszélyeztette Németország autópályáin. Dél-Afrikában létezett 8hengeres változata is.
Az 5-ös sorozattal kezdődött a BMW tradicionális 3 számjegyes típusjelzése. Az első szám jelzi a modellt, a második kettő pedig (általában) a motor lökettérfogatát köbdeciméterben. A számok utáni betűk jelölhetik a üzemanyag típusát (benzin vagy gázolaj), vagy karosszériatípust, esetleg sportverziót.
Gyártó: Canon PowerShot SX100 IS
Fókusztáv: 6mm
Rekesz: f/4.0
Zársebesség: 1/200
ISO: 80
Készült: 2009. jún. 27. 16:32
Kevesebb
Több
Kedvencnek jelölték
Albumokban