_
P1010916
  • 2010. ápr. 08.
  • 1345
  • 0
  • 13
  • beágyazás
    L M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem
Pontos típusnév: Gyetszkij Pedalnij Avtomobil (Gyermek Pedálos Autó - népszerű nevén Pedálos Moszkvics)
Évjárat 1993
Teljesítmény 2 póniLE
Végsebesség kb. 4 km/h
Saját tömeg 18 kg
Modellciklus (gyártási időszak eleje-vége) 1974-1994
Gyártott darabszám ismeretlen

Ikonikus RWD roadster, a hátsókerék hajtás, és az elektronika szinte teljes hiánya (mindössze egy 3R12 (lapos-elem) képviseli a vezetési élvezet gyilkosainak számító hárombetűsöket) a remek úttartás mellett már kis sebességnél is komoly vezetési élményt nyújt. Az itteni példány egy a 3. széria egy késői faceliftes darabjai közül, mely kalandos úton előbb egy kansasi játékkereskedőhöz került, de mivel az USÁ-ban nem kaphatott forgalmit súlyos biztonsági hiányosságai miatt (melyet a hozzá biztosított angol nyelvű dokumentáció jól illusztrál) ezért ott soha nem került forgalomba helyezésre, és a így 15 év dobozban és raktárban való állás után nálam kötött ki. Minden alkatrésze és fényezése eredeti, szervízkönyve, szerszámkészlete, sőt gyári csomagolása is megvan. A gyűjtőkör szerint valószínűleg ez egyetlen ilyen példány.
Az esetleges platformtársak és a konkurens modellek: pedálos lada, pedálos gokart

További képek:
http://picasaweb.google.com/nagymacs/AzAmerikaiMoszkvi...#
http://picasaweb.google.com/nagymacs/PedalosMoszkvicsa...#
http://picasaweb.google.com/nagymacs/Pedalozas201003#
http://picasaweb.google.com/nagymacs/NoraMoszkvicsa#

Tudom, hogy szocialista autókat nem kerestek, de ez talán mégis kivétel lehet:)
Kevesebb
Több

Zsolee   2010. április 08.

Mennyit ér egy ilyen? Gondolom akármilyen motoros autóért nem cserélnéd el :)

the.big.cat   2010. április 08.

Van még pár karcosabb kövem is:)

Az értékét nehéz lenne megmondani, használtan de kompletten az utolsó széria darabjai, mint ez is nem ritkák, árverésen 40-60 ezer forintért mennek el. Tisztességesen felújított darabok hasonló árban vannak, de az ilyeneken általában a kormány, a plexi, a plexicsavarok nem gyáriak, és természetesen a tartozékok, csomagolás hiányzik. Nem mondom, hogy nincs olyan ár, amiért ne adnám oda, a 78-as pöpec állapotú ezerötösömért biztosan nem adnám. Esetleg egy gyári állapotú piros belsős 74-esért :). Viszont józan állapotú ember úgyse ajánlana érte ilyen nagyságrendű értéket, úgyhogy ezen szerencsére nem is kell törnöm a fejem. :)

Zsolee   2010. április 09.

Kicsit mintha más lenne, mint a miénk volt 20 évvel ezelőtt, de ha egyszer úgy adóik, hogy lesz több zsetonom, akkor biztos keresek egyet a régi idők emlékére.

the.big.cat   2010. április 09.

Ha pontosan 20 éve volt, akkor a dudája volt más. És esetleg a lámpa kerete fém volt még. Persze ha 20 éve új volt. Az évjáratok között vannak változások, az elsők még alumínium lökisek voltak, nem volt gumicsík, a kerekük is más volt, az ülés bőrös acéllemezből volt, és van néhány nem látható különbség is. Aztán fokozatosan jöttek a változások. Ez a legutolsó széria ilyen volt a végleges változat.

Zsolee   2010. április 12.

Nem biztos hogy pontosan 20, lehet hogy 1-2 -vel több, már nem tudom. Most csak úgy emlékezetből mondom, az első lámpának tényleg valami fényes kerete volt, a lökhárítóra nem emlékszem pontosan, de biztos nem olyan volt mint ezen. Gumicsík nem tudom már hogy volt-e, a kereke mint ha szebb lett volna, az ülés szerintem egyszerű műanyag volt. A dudáról nem tudok sokat mondani, az biztos hogy nem ilyen színes volt. Amire nem emlékszem, hogy szélvédő volt-e, ha volt akkor vagy kisebb volt, vagy hamar letört.
De szép darab volt az biztos, én úgy emlékszem, hogy csináltunk róla képet.

A vége az lett, hogy mivel nem garázsban volt tárolva, hanem hol itt-hol ott, szétszívta az UV, szétrágta a rozsda.
Jobban kellett volna rá vigyázni.

the.big.cat   2010. április 12.

Ha műanyag ülése volt, akkor a lökhárítója is ilyen volt biztosan, illetve igazából 1986-89 között kétcsavaros volt :)
Gumicsík 81 óta van, úgyszintén ilyen kerék. A dudából volt mindenféle szín, de a fekete a leggyakoribb. Szélvédő mindegyiken volt, fröccsöntött plexi volt, pont ilyen, nagyon könnyen tört. Nagyon rossz minőségű, puha acéllemezből készültek, rossz minőségű egyrétegű nitrós festékkel, nagyon gyorsan rozsdásodtak, horpadtak, az alváznyúlványok gyorsan kiszakadtak hátul kaszniból, aztán lógott az egész autó, és ment tönkre.

jamesblond   2010. április 16.

Megremegett a térdem, kiszáradt a szám, levert a víz... Gyermekkorom masinája új állapotban. Vagyis nem új állapotban, hanem ÚJ!:) Gratulálok hozzá! Én pénzt és energiát nem kímélve restauráltam egyet ami már kész van két műanyag lámpakeret híján. Fent van a szobámban a szekrény tetején és gyönyörködöm benne. Gyerek még nincs, neki őrizgetem. Mekkora FLASH lesz itt a lakótelepen a sok műanyag cucc között:) Nem eladó egyébként? (dublor@freemail.hu) Írj légy szíves!

the.big.cat   2010. április 16.

Szia. De eladó. De épelméjű ember annyit nem ad érte, amennyiért már eladó :) Nekem van még 7 másik is, köztük már elkészült újjáépített, jó állapotú használt, és restaurálásra váró is. Főleg a korai alumínium lökis vékony gumis változatok vannak. A lámpa műanyag keretét viszont valószínűleg nem fogsz találni, ez viszonylag ritka az alu keret sokkal gyakoribb és elegánsabb is. Ez a műanyag keret talán csak az utolsó 3 évjáraton volt. a tiédről képeket nem tennél fel ebbe a fórumba? http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9129251

jamesblond   2010. április 16.

Szia kösz hogy válaszoltál:) Nekem van egy felújított, (után gyártott plexi, után gyártott lámpák elöl-hátul, után gyártott kormány fémből, legszívesebben a műanyag lökhárítókat is lecserélném alura, de az sincs.) Fel akartam polírozni a dísztárcsákat és az orrlemezt, de be vannak azok vonva valamivel és nem ment igazán... Van még ezen kívül egy másik is, a kormány és a plexi hiányzik róla és nem tudom átfényezzem-e. Ugyanis elég jó állapotban van. Persze kisebb karcok és néhol horpadások akadnak. Ezen kívül van egy Ladám zsír eredeti állapotban:) Szóval gyűjtögetek. Én nem adom el egyiket sem. Életem végéig gyűjtögetni fogom őket. Ez egy nem túl drága hobbi valódi autók restaurálása helyett. Ja, a felújított '87-es, a másik '94-es évjárat. Szeretnék egy 2. szériásat és nagy álmom egy gömbi is. Akkor meglenne a "paletta":) Gyerekként egy 2. szériásom volt. Nem lehetett belőle kiszedni. A meghajtott kerékről elkopott a gumi:) 2. szériásod akad eladó? És lámpakereted?:) Válaszod előre is köszönöm. Nekem még filmes fényképezőm van, hétfőn kölcsön kérek egy digitálisat és teszek fel képeket. Elolvastam a történetét a gépezetednek:) Nem semmi! Oda-vissza megjárta az óceánt. A tiedben van a legtöbb km! Mennek a képek! Üdv!

jamesblond   2010. április 16.

Ja, azt írtad ép elméjű nem fizet annyit amennyit te gondolsz érte. Nekem már sokan mondták hogy nem vagyok ép elméjű... Ha még meg lesz mikor megkapom a prémiumot, visszatérnék a dologra:)

the.big.cat   2010. április 17.

Ott a fórumon minden lesz szerintem, meg még egy csomó tanács is, 2-es most még nincs eladó, a nyolcból ötöt akarok megtartani, talpra állítani, a maradékot meg majd eladom. Az eladással meg csak vicceltem, nem eladó, pénzért nem, esetleg elcserélném egy gyári állapotú 1974-es 1500-ös Ladára :)

Az alumínium alkatrészek eloxáltak és szálcsiszoltak, azért lesz ronda a polírozás után. Szálcsiszolással megkapod az eredeti felületet, de ha játszósnak csinálod őket, akkor használj krómfestéket, és is azt csináltam, kikalapálod, lecsiszolod, aztán lefested ezzel. Szép csillogó bevonatot kapsz.