_
je
  • 2010. márc. 20.
  • 227
  • 0
  • 0
  • beágyazás
    XL L M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem
BMW E28/520i, WBADK510209640789, motorszám: 206ED25683807
A típust 1981/7től 1987/12 ig gyártották. Az elődjével, az E12vel nagyfokú azonosságot mutat a karosszéria illetve a hajtáslánc terén, bár néhány helyen jelentősen egyszerűsítettek rajta.
Egyféle négyhengeressel (518/518i) és hatféle hathengeres soros benzinmotorral gyártották, ebben a típusban jelent meg az első dízel motor a BMW-nél.
Szintén ebben a típusban jelent meg először az M5, ami akkor a leggyorsabb szériagyártású limuzinnak számított jó ideig.

Az én autóm egy 520i, még L-jetronicos befecskendezéssel, bár 1986tól ez a motor már Bosch motroniccal is kapható volt. Ebben a formában az autó papír szerint 129 lóerős volt. Bízom benne, hogy a lovak nagy része az évek során megmaradt, erre utal, hogy a gyári, 11,4 másodperces 0-100km/h gyorsulást a mai napig könnyedén produkálja, illetve a 190kilométer per órás végsebesség sem tűnik elérhetetlennek, magasabb sebességtartományokban is egész könnyedén közlekedik. Az autó alapfelszereltséggel 1240kg tömegű volt valamikor, azóta pár kiegészítő beszerelésével ez az érték némiképp növekedett.

Bár az autó egy BMW-kereskedésben kezdte pályafutását, meglepően szerény alapfelszereltséggel büszkélkedhetett.Ezek közül mindösszesen a bronzitbeige metallic fényezést, a kurblis napfénytetőt és könnyűfém felniket tudnám hirtelen felsorolni, még egy fordulatszámmérő sem volt benne, a jobb oldali tükör sem elektromos.
Apró lépésekkel azért változik a helyzet azóta kapott (időrendben) ködlámpát, térképolvasós tükröt, két hátsó fejtámlát, végig duplacsövű kipufogót, motoros-fűthető bőr belsőt. Van még bőven a hiányzó tételekből, de van időm, hosszú távra tervezek az autóval.

Az autó hűtőrácsa csak félig-meddig eredeti.
Nem az, mert európai E28 ilyen orral soha nem készült, az európai változatnak a tompított (külső) lámpapárja nagyobb, a reflektor pedig kisebb volt a jelenleginél.
ezt a hűtőmaszkot amerikai ebayen lőttem lámpástul-lámpatartóstul kompletten.
Az amerikai fényszórókat a szimmetrikus vetítési képük miatt rövid úton használhatatlannak nyilvánítottam, így kapott az autó egy garnitúra E12 lámpasort, ami minden átalakítás nélkül tökéletesen illik az amerikai maszkba és még látni is lehet vele.
Gyártó: Sony DSC-W30
Fókusztáv: 6.3mm
Rekesz: f/2.8
Zársebesség: 1/40
ISO: 80
Készült: 2010. márc. 20. 17:29
Kevesebb
Több
Albumokban