_
Ferrari F430 159
  • 2010. ápr. 13.
  • 428
  • 4
  • 11
  • beágyazás
    XL L M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem
A D90-esem első esti képe volt. Tudtam ennél sokkal fehérebbet is lőni, de a fényviszonyokat ez a színhőmérséklet adja vissza legjobban.
Gyártó: Nikon D90
Fókusztáv: 40mm
Rekesz: f/14.0
Zársebesség: 15.000 s
ISO: 200
Készült: 2010. ápr. 10. 20:31
Kevesebb
Több

mufracsek   2010. április 13.

Minek tekertem volna fel? Minél magasabb, annál zajosabbak a képek. A Magas ISO akkor kell, ha kézből akarsz fényképezni, és már szürkület van, kell a rövidebb záridő. Ha állványról fotózom, akkor mindik a legalacsonyabbra tekerem az ISO-t. Akkor nem érdkes a záridő.
De látom te meg D200-al fényképezel. Szerinted miért javított volna a képen, ha feltekerem az ISO-t? Őszintén kérdezem, hátha tanulok valamit.

malenykij polgar   2010. április 13.

400-on is zajos? Nehogy már.
A rövidebb záridö miatt tekertem volna fel ennél a témánál. Tájképnél biztos tökmindegy, de ilyen esti autófotózásnál 15 mp alatt bármi történhet. Behintázhat az állvány, jöhet egy dömper a gép meg a téma közé, stb.
Persze azt csinálsz amit akarsz.
(Egyébként D700-ra váltottam (ISO-ban eléggé fincsi).)

mufracsek   2010. április 13.

Természetesen nem zajos 400-on. De még 800-on sem. ISO2000-en ilyen lett kézből: http://indafoto.hu/mufracsek/image/7245523-b050f932/user Szerintem messze a tűrhető határon belül van.
De tanulni sose szégyen. Ezért kérdeztem, hogy mit érzel úgy, hogy a magas ISO javított volna a képen. Igen, a 15mp miatt sokat kellett várnom, hogy összejöjjön az a kb. 20mp önkioldással együtt, mikor nem jön bele a képbe senki. De csak azért gondoltál a rövidebb zárisőre, vagy egyéb más előnyöm is származhatna belőle ilyen helyzetben?

malenykij polgar   2010. április 13.

Elsösorban a téma és a kevés fény kombinációja miatt. Elmegy az szépen nagyobb ISO-val is, ahogy a Mercedes kép mutatja. Ha meg VR-es az üveg, akkor még egy érv szól mellette, hogy autófotózáshoz ne cipeljen állványt az ember meg ne önkioldózzon (gondolom azt is a remegés ellen kapcsoltad be.)

mufracsek   2010. április 13.

Igen, VR-es az obim. 18-105 VR. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy akár 2000-re felcsavart ISO-nál kézből lett volna ilyen éles kép, mint ami így született. Te ezekszerint az állvány és a hosszú záridő ellen vagy? Tehát szerinted jobban járok egy ISO800 és mondjuk 1mp záridővel, mint egy ISO200 és 10mp-el? (Hasraütés, csak az arányok)

malenykij polgar   2010. április 13.

Nem vagyok én semmi ellen, csak szerintem túlkomplikáltad és ahogy korábban is mondtam, 15 mp alatt sok minden történhet.
Persze nem voltam ott, nem mértem fényt, de ha este idegen autót fotózok a nyílt utcán, kézenfekvöbbnek tünik feltekerni az ISO-t és inkább nekitámasztom a váz oldalát egy villanyoszlopnak, minthogy beállítsam az állványt, a gépet, az önkioldót, stb. Ezt a saját autómmal nyugodt körülmények között megtehetem, az utcán elkapott" felvételhez macerásnak gondolom az egészet. Jön a tulaj, beül és elmegy :)

mufracsek   2010. április 13.

Így már értem a szempontjaidat. Nekem valahogy az esti fotózáshoz hozzátartozik a nekikészülés, a kép beállítása, kompozíció, stb. És a hosszú záridő. De legközelebb kipróbálom hogy kb. ugyanazt a képet ellövöm állványról, és kézből is. Kíváncsivá tettél a végeredményt tekintve. Mondjuk annyi van, hogy ez az obi 18mm-en is 3.5-ös fényerővel bír, ami zoomolva ugye erőteljesen romlik, és a vágállásánál 5.6-os. Így 40mm-en 4.8 a vége. Ilyen alkalmakra jól jönne egy fényerősebb obi. Azzal bátrabban lődöznék kézből.

bence93   2010. április 13.

Szerintem megvan a hangulata az állványról fotózásnak :)

mufracsek   2010. április 13.

Szerintem is. Én nagyon szeretem. Egész télen arra vártam, hogy mikor jön el végre az az idő, amikor este hazafelé jövet bele lehet botlani autókba, és végre használhatom az állványomat.

Kedvencnek jelölték
Gyűjteményekben
Albumokban