_
Aston Martin DB9 Volante 096
  • 2011. máj. 09.
  • 1042
  • 2
  • 22
  • beágyazás
    XL L M S XS
    px
    HTML
    URL
  • jelentem
Az első spotter videó a Virage Volante-ről. Hát nem nagyon izzadtak meg a fiúk a tervezőasztal mellett... Egy DB9 faceliftnek még elmenne, de új modellnek kikiáltani, ráadásul úgy, hogy a DB9-et is gyártásban hagyják... Elég fantáziátlan.
Gyártó: Nikon D90
Fókusztáv: 26mm
Rekesz: f/4.0
Zársebesség: 1/800
ISO: 400
Készült: 2011. máj. 02. 16:18
Kevesebb
Több

Tuninglove   2011. május 09.

Nekem maga a DB9 volt a fantáziátlan, túl szolíd, a Virage pedig nagyon tetszik, számomra pont ennyi hiányzott az alapból. És jó hogy bent haggyák a DB9-et is a modellpalettában, mert ha kivennék, sok vevőt vesztenének. Akinek az elegancia, a letisztultság a fontos, az DB9-et vesz, aki kicsit vadabb, kicsit sportosabb, feltünőbb autót szeretne, annak a Virage a jó választás, aki pedig elmeháborodott annak ott a DBS. Tökéletes döntés volt az Aston Martintól a Virage bevezetése! Nem utolsósorban pedig nem szabad elfelejteni, hogy egy ilyen kis márkánál nagyon nagy költség és rizikó belefogni egy teljesen új modell fejlesztésébe. Nem véletlen, hogy már jóideje gyakorlatilag csak két típusból áll a modellpalettájuk.

Zo HUN   2011. május 09.

Ugyanakkor nagyon jól néz ki!!! Alig várom már az első találkozást. Fantáziátlan, dejó üzleti fogás, mert az autó nagyon jó lett, köztes modellnek a DB9 és a DBS között tökéletes. Amúgy szerintem 1-2éven belül leváltják a DB9-et, akkor már teljes értékű önálló modell lesz.

mufracsek   2011. május 09.

Az a jó, hogy mennyire máshogy látjuk a dolgot :)
A DB9 szerintem is egy visszafogott elegáns autó, de a Virage sem egy vad design, szerintem az eleganciájából, a visszafogottságából semmit sem vesztett a forma. Én továbbra is egy DB9 ráncfelvarrásnak látom, ami után a DB9-et simán ki is lehetne vezetni. A Bentley a Conti GT-hez is alig nyúlt hozzá, de a régit ki is vezette, mert az új után a régi értelmetlen lenne (pedig az új egy kicsit szögletesebb, ami visszavesz az eleganciájából). Én ezt érzem a DB9 - Virage átmenetnél is. Az elejéc picit modernizálták, a fara viszont gyakorlatilag CTRL+C CTRL+V. Én ezek után feleslegesnek érzem a DB9-et.
A DB9 az 477LE. A Virage 497LE, a DBS meg 600LE. Tehát látszik, hogy nem a DBS nyomába akartak eredni, hanem kicsit optimalizálták a DB9 motorját. A Vantage sorozat teljes (V8, V8s, V12). Még azt tudnám elképzelni, hogy akkor a Virage kvázi a DB9s lenne, de akkor is az új arcot adtam volna neki, meg akkor már az új nevet.
Még jó, hogy nem nekem kellett döntenem :)

Tuninglove   2011. május 09.

Zo-nak igaza van, mert így se úgy se sok van már a DB9-nek, addig meg elfér, hátha hoz még pár vevőt.
Én is gondolkoztam, hogy a DB9 S név lenne jobb rá, bár valljuk be a Virage jobban hangzik. :) Meg természetesen más márkánál ez facelift lett volna, nem pedig új modell, ebben igazad van. Amúgy a Rapid esetében sem szárnyalt a tervezők fantáziája!
Nekem minden esetre nagyon bejön ez a Virage.

mufracsek   2011. május 09.

Igazából mindenkinek igaza van :) Persze hogy elfér még a DB9, csak a Virage mellett nem hiszem hogy érdemben labdába fog rúgni. Úgyis a frissebb, újabb modell lesz a kapós, mind formára, mind technikailag jobban igazodik napjaink kívánalmaihoz. Épp ezért nem értem miért marad a DB9.
A DB9s logikus lenne, de a Virage név sokkal jobb (ahogy te is mondod).
Rapide tekintetében is abszolút egyetértek veled. Jó sokáig ültek a terveken, gondoltam dobnak valami nagyot, közben csak betoldottak egy ajtót. Ráadásul valami miatt nekem a Rapide orra nem is igazán tetszik, míg a DB9 vagy a Virage nagyon is bejön.
Úgyhogy egy a lényeg: várom már, hogy találkozzak a Virage-al, mert nagyon tetszik, de emellett azért jó lenne ha végre már egy Rapide is beköszönne kishazánkba, mert egyelőre még nem járt itt egy darab sem (vagy ha igen, akkor nem láttuk).

bence93   2011. május 09.

Jól emlékztem én :) A DBS csak 517 LE, így ékelték be a Virage-t pont a DB9 és a DBS közé.
A Rapide orra kb ugyanaz, mint a Virage-é (vagyis pont fordítva). Azt az ajtót meg... Nem csak az a lényeg, hogy betoldották, hanem AHOGY betoldották :)
Amúgy amit a FifthGear tesztben (http://www.youtube.com/watch?v=dtrBXW25M7w) mondanak, visszafelé is igaz: szánj rá a DB9-nél többet, és vegyél Virage-t, vagy spórolj a DBS árából, és vegyél Virage-t. De: spórolj a Virage árából, és majdnem ugyanezt kapod, vagy akkor már dobd rá a különbözetet, és vegyél egy rendes DBS-t. :) Én biztos ez utóbbit tenném.
Ja, és ki érti az angol lóerőt? Ugye van a BHP meg a PS, a PS az a LE, de mi a BHP? :D (tudom, minek a rövidítése, de milyen mértékegység)

mufracsek   2011. május 09.

Bence, igazad van. A nagy infó kutatásban kicsit gyorsan olvastam, és innen vettem azt a 600LE-t.
"The 6.0-litre V12 engine is the heart of the DBS. The DBR9 and DBRS9 race cars are powered by an enhanced version of this same V12, tuned to produce in excess of 600 bhp."
De szerintem is DB9 helyett legyen Virage (nem a Virage szükségességét kérdőjelezem meg, hanem a DB9 és a Virage párhuzamos futtatásának értelmét). A Virage Vs. DBS meg attól függ, hogy az ember elegalciát, vagy mégtöbb erőt akar-e. Nyílván ennek függvényében lehet választani a kettő között.

Egyébként a LE-BHP-PS összefüggést én se tudom. A PS az a német megfelelője (Pferd stark vagy mi a fene). De hogy a BHP hogy viszonyul a PS-hez, azt nem tudom.

bence93   2011. május 09.

Ugyebár 1LE az az erő, ami egy 75 kilós testet 1s alatt 1m magasra emel fel. 1LE kb 750W-tal egyenlő, ha jól tudom. De azt, hogy a 497-ből milyen szorzóval kapták a 490-et... :O (tudom, 0,98591549295774647887323943661972 :) )

mufracsek   2011. május 09.

Nyílván az is valami hasonló baromság lehet, mint a láb, coll, uncia, mérföld, gallon, akármi :) Az angoloktól mit vársz? Semmi értelmes mértékegységük nincs. Csoda hogy egy óra náluk is 60 percből áll :D

marco16   2011. május 09.

Nekem össze vetve Virage kéne a legjobban a felsorolt modellek közül. Kifejezetten örültem neki, mikor megláttam Autogespot-on a hírt, hogy "felélesztették" a Virage-t. Szerintem nem DB9 frissítés stb., én rendesen új modellnek fogom fel. Nagyon tetszik. A DBS-t is kellően szeretem, de a Virage új formája, ami csak egy kicsit különbözik a DB9-től, de még is sokkal szebbé teszi azt, nagyon megfog! Örülök, hogy piacra dobták, várom már az első találkozást vele! :)

bence93   2011. május 10.

Nekem valahogy a DB9 akkor is jobban tetszik. A Virage-nak most az orra és a háta "kiesett" az összhangból, hogy elöl modernebb lett, hátul meg maradt a sok éves forma. Ugyanez zavar pl. a mostani Octaviában is :P Az orrán ez a felkanyarított lámpa annyira nem passzol a kocsi egészéhez, ami viszont szögletesebb. Ettől függetlenül nagyon szép, de nem olyan harmonikus, mint a DB9. Annak a háta viszont kicsit túl finom lett, ezért kéne a DBS, na az már tökéletes :)

erneszt   2011. május 10.

Mindent összegezve: DBS kéne, de kurvára !

bence93   2011. május 10.

:)
Nekem: DBS Volante kéne, de kurvára !

Zo HUN   2011. május 10.

Nekem egyértelműen Virage kéne, sokkal jobban tetszik, mint a DB9. Viszont azt meg kell jegyezni a DB9-javára, hogy rendkívül időtálló forma, modern, elegáns és sportos. A facelift DB9-et szerintem kicsit amúgy elszúrták, nekem annyira nem jön be az új első lökhárító.

Zo HUN   2011. május 10.

Ja, ha DBS-t is lehet választani, akkor lehet én is egy DBS Volante mellett voksolnék (bordóban eszméletlen!!-meg amúgy is).

erneszt   2011. május 10.

DBS Coupe kézi váltóval ,British Racing Green színben, vaj bőr belsővel és zongoralakk berakással...áááááááá

bence93   2011. május 10.

Ez így szép és jó, csak nem Volante :D

bocifiu   2011. május 13.

Holnap megnézem élőben a Virage-t Reading-ben. Viszont az igazi mégiscsak egy One-77 lenne... :)

Kedvencnek jelölték
Gyűjteményekben
Albumokban