Gyártó: | Canon PowerShot SX130 IS |
Fókusztáv: | 5mm |
Rekesz: | f/3.4 |
Zársebesség: | 1/500 |
ISO: | 80 |
Készült: | 2011. aug. 21. 13:06 |
Gyártó: | Canon PowerShot SX130 IS |
Fókusztáv: | 5mm |
Rekesz: | f/3.4 |
Zársebesség: | 1/500 |
ISO: | 80 |
Készült: | 2011. aug. 21. 13:06 |
S.Szabi
S.Szabi 2011. szeptember 06.
dedúrva o.0
Zo HUN
Zo HUN 2011. szeptember 06.
Ó, igen! Egyik legjobb szín az újabb (értsd: Murci, és azután) fajta Lamborghinikhez. Nekem a kedvenc Lambo színeim a citrom, a narancs, és a zöld.
Tuninglove
Tuninglove 2011. szeptember 06.
Nagyon állat! :D
OFF: Első Aventador baleset, láttátok már? http://www.wreckedexotics.com/newphotos/exotics2011sep...
Ha már volt róla szó akkor bocsi.
S.Szabi
S.Szabi 2011. szeptember 06.
Zo: a régi lambóknak is nagyon jól állt az Ithaca Green http://3.bp.blogspot.com/-mALQNOvpq4o/Ti8cGKESKuI/AAAA...
De a Ferrari-knak is nagyon jól áll http://img522.imageshack.us/img522/9862/ferrari308gtbv...
sőt még ilyen zöld ferkás cipő is van :DD
http://www.777puma.com/images/Puma-Ferrari-910-White-G...
S.Szabi
S.Szabi 2011. szeptember 06.
Egy kis olvasnivaló.. :D
"Gyakran hivatkozunk a Ferrari vagy a Maserati piros színére, a Vanwall, az Aston Martin vagy a Jaguar zöldjére és a Mercedes-Benz fehérjére vagy ezüstjére.
Ezek nem a gyártók által választott tetszőleges színek (kivéve a szigorúan nemzeti, helyi vagy klubversenyeket, ahol bármi lehetett), hanem a versenyzés korai éveiben hozott döntések eredményei. A versenyautók mindig is rajtszámokkal voltak azonosítva, de régen (kétségkívül nacionalista elvektől vezérelve) szükségesnek érezték a további megkülönböztetést. Ezért van az, hogy az olasz autók pirosak, az angolok zöldek, míg a németek fehérek (vagy egyenesen ezüst színűek, a festetlen alumíniumkarosszéria alapszíne miatt).
Egy magánzó általában inkább a saját nemzete színére festi autóit, mint a gyártóéra. Az FIA nemzetközi sporszabályzata kimonja: "A nemzetiség alapján történő színezés kötelező, amennyiben a verseny saját szabályzata megkívánja. Ezek a színek mindenkor a versenyző nemzetiségétől függenek." Ezek szerint egy angol versenyző tulajdonában induló Ferrari zöldre lenne festve, mégha az autó maga olasz is.
Így hát hagyománnyá vált, hogy a versenyautókat a versenyző színeire festik, habár legtöbbször ezek csak kisebb eltéréseket mutató variációk. A Mercedes például a csapatukban versenyző, angol Richard Seaman autójának védőrácsát zöld csíkkal futatta körbe. Az agyafúrt németek arra is rájöttek, hogy ezzel megkönnyítik versenyzőjük az
S.Szabi
S.Szabi 2011. szeptember 06.
azonosítását is, amennyiben Seaman és egy másik Mercedes pilóta ugyanabban az időben haladna el a boxoknál.
Mivel ezek a színek még abban az időben lettek kiosztva, amikor az autók teljes karosszériával rendelkeztek, sok nemzet színek kombinációjával bírt: más színű volt az alváz, a karosszéria és gyakran egyéb részek is, úgymint az abroncsfelnik vagy az autó teteje. Ez később problémákhoz vezetett, amikor az áramvonalasítás miatt eltűntek a klasszikus alvázak és egyéb elemek. Ennek következményeként az ilyen elemekre kiadott színek a FIA sportszabályzata szerint a karosszérián kellett, hogy megjelenjenek sávok vagy egyéb díszítés formájában.
Hogy tovább egyszerűsödjön (vagy inkább bonyolódjon) a helyzet, a brit zöldet használták minden Angliából származó autónál is. A Brit Nemzetközösség egyéb államai ezt a zöldet alapszínként használták egyéb, sávokban megjelenő színekkel. Kanada például két 4 inch/hüvelyk széles fehér sávot alkalmazott az autó mindkét oldalán a középvonalon, egymástól 6 inch/hüvelyk távolságban.
S.Szabi
S.Szabi 2011. szeptember 06.
A brit "versenyzöld", hogy tisztázzunk néhány részletet, nem a zöld bármilyen árnyalatát jelenti, hanem az ún. Napier-zöldet. Stirling Moss az 1959-es Francia Nagydíjon egy világos tengerzöld BRM-et vezetett. Ez meglehetősen szemben állt azzal, amit általánosan brit "versenyzöldnek" tartottak, de mindazonáltal elfogadható volt.
A versenyautók színeinek mellékhatása is volt. Az Egyesült Államokbeli versenyzők például évekig nem kívántak a zöld bármelyik árnyalatára is festett autóval versenyezni; úgy tartották ugyanis, hogy balszerencsét hoz. Ez a babona később megszűnt, amikor több brit induló is részt vett nemzetközi versenyeken.
Az alábbi listán szereplő színek megfelelnek a Nemzetközi Sportszabályzatban (Code Sportif International) lejegyzetteknek. Az autó rajtszámának színe és annak háttérszíne úgy lett meghatározva, hogy a lehető legkontrasztosabbak legyenek, elengedhetetlen segítséget nyújtva a versenybíróknak és a körszámlálóknak."
S.Szabi
S.Szabi 2011. szeptember 06.
a szín lista pedig itt van :)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_international_aut...
bocifiu
bocifiu 2011. szeptember 06.
Köszönjük a kisregényt! :)
288GTO
288GTO 2011. szeptember 06.
Egyetértek, érdekes volt!
matyas95
matyas95 2011. szeptember 07.
FANTASZITKUS! Grata képhez! Szabival én is egyet értek egyes Ferrárikon tényleg nagyon jól áll a zöld, csak sajnos eléggé ritka látni: http://www.netcarshow.com/ferrari/2010-599_gtb_hy-kers...