_
    HTML
    URL
  • jelentem
A templom építésére 1865-ben született határozat. A terveket Krempele Edmund készítette el, 1866-ban került sor a felszentelésre. Ugyancsak Krempele tervezte az öntöttvasból készült, lyukacsos toronysisakot, amely sokáig gúny tárgyát keltette Vácott. 1998-ban Vác városa helyi védettségű ipari műemlékké nyílvánította. A romantikus stílusban épült templom észak-déli tengelyű, déli főhomlokzatából félig kilépő, magas, karcsú tornya van, tetején a már említett, lyukacsosan áttört toronysisakkal, annak csúcsán pedig kereszttel. A torony alul négyszögletes, ehhez csatlakozik a tetőtér vonalában a nyolcszögű harangház. A harangok szintje alatti körablakban Luther-rózsát láthatunk.
Gyártó: Canon EOS 100D
Fókusztáv: 20mm
Rekesz: f/8.0
Zársebesség: 1/800
ISO: 100
Készült: 2014. jún. 28. 10:12
Kevesebb
Több

anna schwelung   2014. augusztus 27.

Pazar!...hozzá kellett lapulnod a házfalhoz, hogy beleférjen a képbe....

Chromcsi   2014. augusztus 28.

Anna, fantasztikus hely!!!! Csak ámultunk, kis bringával voltunk de így sem tudtunk mindent alaposan megnézni. Ami még nekünk nagyon tetszett az a piac!!! Háát az valami csoda, igaz lett egy kis afférunk a kofákkal, mivel fotózgattunk a sonkák meg lógtak a standokon...:))) Féltek, h feljelentjük Őket!!!
De a zegzugos kis síkátorokkal alig lehetett betelni... Aztán a bicikli út Sződligetig... a Duna parttal ... mintha egy másik világba csöppentünk volna...

anna schwelung   2014. augusztus 29.

Juhéééé, ez szép fotó a templomos gyűjteményem 2.222.d darabja! :-D :-D

Nagyon szerettem ott tartózkodni, de sajnos a körülmények másként alakultak, így megszűnt a rendszeres látogatás :-( :-(

Chromcsi   2014. szeptember 03.

Anna én is örülök!!! :) Sikerült!!! :)