vbclub Dél-dunántúli duhajkodások (közlekedési sztrájk és utána) nevű albuma
Helyzetjelentés a Dél-Dunántúlról, avagy mi jár, amikor semmi se jár? Október 27. egy csodálatos őszi nap, kisiskolások és gimnazisták számára pedig az őszi szünet egy napja. Vasutasok és volánosok számára viszont két nyugodt óra, ugyanis 10-től 12-ig leáll az egész ország közlekedése. Természetesen nekünk pont ma van dolgunk Szigetváron. A 250 km-es út után kilenc órára érkezünk - kivételsen autóval. A munkával fél tizenegyre sikerül végezni, 10:53-kor kereszt van - lenne az állomáson, sztrájkolnak. menetrend felcsap, kiderül egy szerelvénynek Barcson kell állnia. Sajnos fogynak a pécsi md-k, nagy a valószínűseég, hogy bézé lesz két póttal. 33 km: belefér. Mielőtt indulnánk, még kinézünk az állomásra: rakodnak, fát, két markoló is dolgozik. Útközben a csodálatos őszi táj, fejünk fölé magasodó sárga-bíborszín lombkoronák alatt haladunk. Darányban keresztezzük a 60-as vonalat, természetesen nem jön semmi. Később, Középrigóc magasságában az ex 62-est, itt pláne semmi. Barcs előtt nem sokkal ismét találkozunk a 60-assal, mire kiérünk a kanyarból, már csak azt látjuk, nyílik a sorompó...? Közelebb érünk, balra semmi, jobbra egy UDJ húz el Középrigóc irányába...ez meg mi?-kérdem. Barcs nagyszerű hely, amellett hogy horvát határátkelőhely, csodás őszi színek, nyüzsgés a városban. Végre megtaláljuk az állomást. Még fél óra a sztrájkból. A buszok ott sorakoznak a lilás-pirosas Déli Vasút szabványépület előtt - kivételesen ők is leálltak a vasúttal együtt. De mi van odabent? Múltkor ekkortájt volt itt a teher is...gondolkodom.( http://vbclub12.gportal.hu/picview.php?prt=523855&gid=2527588&index=20 ) Valami piroslik, viszont nincs sárga, igen, ez nem bézé, hanem egy md! Teher viszont nincs, de nem is baj. Az állomás mögött a Dráva folyik, az állomáson beszélgetés. Két vasutas ül a lugas alatt. Körülnézünk, régi Utasellátós táblák, Ikarusok a megállóban. Egy-két ember lézeng, majd egyre több. Vasutasok, buszsofőrök érkeznek. És utasok is! Lassan felszállnak a vonatra. Nem kérdés, amint lefújják a sztrájkot a 3022-es md a 32-es Btx-szel az elején elstartol. Pár emlékkép, háromnegyedkor elindulunk az átjáróhoz. Kevéssel húsz után érkezik, s húz tovább. Darányig van időnk. Mikor a sorompóhoz érünk, az már zárva van. Kiszállok, itt a vonat. Az állomás nagyon hangulatos, egy le- és egy felszállót számoltam. A vasút végig a település szélén halad, az állomás mégis kijjebb van... Szigetvárra már korábban érkezünk, s lám itt áll a ma már látott UDJ! Fák csoportja alatt haladva érkezik meg, s látjuk ma már negyedszer is - ezúttal utoljára - az md-t. Az állomáson kisebb tömeg várja. Elbúcsúzunk, tőle és az állomástól, irány Budapest, persze kisebb Kaposvári kitérővel. Kicsit keresgélünk, de végül megtaláljuk a 36-os vonal első megállóját, Kapostüskevárt. A megálló egy kisebb szobájában vasúttörténeti kiállítás van berendezve, amely vasárnaponként van nyitva, de előzetes jelentkezés alapján szinte bármikor látogatható.( http://www.kapostuskevar.eoldal.hu/oldal ) A klub gondozza a megálló környékét, nyírja a füvet, szedi a szemetet. Mikor megérkeztünk, akkor is épp a peront tisztogatta az elnök(!). Ő fogadott bennünket, és mesélt a környék iparának és vasútjának hőskoráról és bukásáról. Beindította a terepasztalt, megjáratta a szerelvényeket, köztük a két, harminc éves Nohabbal vontatottakat is. Bemutatta a sapka, egyenruha és szakkönyv gyüjteményt, pár múlt és azelőtti századi papírrégiséget, modelleket, majd elmesélte a hazai vontatás fejlődését. Elmondta az egyesület célja megismertetni a vasút szép oldalát a betérőkkel. A peronon még elbeszélgettünk a vasútról, Kaposvárról és e kettő kapcsolatáról... Ezalatt elrobogott néhány személyvonat, mely épp a sztrájk alatt összegyűlt késését igyekezett behozni. Ezekmellett elrszáguldott a 301-es remot púpos is a közeli iparvágányra. Visszatértét még megvártuk néhány fás kocsival, majd elköszöntünk és hazajöttünk.
- Összesen 45 kép
- Küldés e-mailben